سیاست و بازاریابی
قدم بزرگ بعدی انویدیا مشخص شد؛ ورود به بازار تراشه‌های ربات‌های انسان‌نما
دوشنبه 10 دي 1403 - 13:42:22
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / انویدیا که درحال‌حاضر پادشاه مطلق بازار تراشه‌های هوش مصنوعی است، ظاهراً قصد دارد وارد بازار ربات‌های انسان‌نما نیز بشود.
براساس گزارشی که نشریه فایننشال تایمز منتشر کرده، انویدیا تصمیم دارد سال 2025 بخشی از تمرکز و منابع خود را به صنعت رباتیک اختصاص دهد. به گزارش این نشریه، انویدیا نیمه اول سال آینده میلادی برای ربات‌های انسان‌نما نسل جدیدی از کامپیوترها را با نام Jetson Thor روانه بازار می‌کند تا سهمی از این بازار نوظهور را در اختیار بگیرد.
انویدیا سال 2025 وارد بازار ربات‌های انسان‌نما می‌شود
ورود به صنعت رباتیک بخشی از استراتژی چندساله و جدید انویدیا است. البته این غول تراشه‌سازی نمی‌خواهد مستقیم وارد این حوزه شود و در ساخت ربات‌ها با شرکت‌هایی مانند تسلا رقابت کند. انویدیا تصمیم دارد زیرساخت‌های موردنیاز هزاران سازنده ربات در جهان را فراهم کند. «دیپو تالا»، معاون بخش رباتیک انویدیا، ماه گذشته در توکیو این موضوع را تأیید کرد.

معاون رباتیک این شرکت درمورد اینکه چرا انویدیا اکنون تصمیم به ورود به بازار رباتیک گرفته است، می‌گوید پس از رشد خیره‌کننده مدل‌های مولد هوش مصنوعی و توانایی آموزش ربات‌ها با استفاده از محیط‌های شبیه‌سازی‌شده این تصمیم گرفته شده است.
نکته‌ای که انویدیا به آن اشاره نمی‌کند تمرکز برخی مشتریان سنتی این شرکت، مانند آمازون و گوگل، روی توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود است؛ این شرکت‌ها سعی دارند وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهند. اپل نیز اخیراً همین استراتژی را پیش گرفته و قصد دارد با توسعه تراشه اختصاصی هوش مصنوعی اتکا به انویدیا را به حداقل برساند.
البته انویدیا با بازار ربات‌های انسان‌نما چندان هم بیگانه نیست. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود فناوری لازم برای ساخت ربات انسان‌نمای اپتیموس را در اختیار تسلا قرار داده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/766928/قدم-بزرگ-بعدی-انویدیا-مشخص-شد؛-ورود-به-بازار-تراشه‌های-ربات‌های-انسان‌نما
بستن   چاپ