سیاست و بازاریابی - زومجی / کارگردان بازی Marvel Rivals معتقد است که پروژه Concord به دلیل عدم ارائه «یک ارزش منحصر به فرد» برای طرفداران بازیهای شوتر قهرمانی با شکست مواجه شد.
استودیوی NetEase Games به لطف موفقیتهای بازی Marvel Rivals روزهای خوشی را سپری میکند. این بازی که از جمعهی هفتهی گذشته منتشر شده است، در عرضه 72 ساعت بیش از 10 میلیون بازیکن داشت که آمار بسیار خوبی برای آن محسوب میشود. همچنین با در نظر گرفتن این که بازیهای جا افتاده و مشابهی مانند Overwatch 2 از بلیزارد در بازار وجود دارند، استقبال کاربران از آن ارزش بیشتری پیدا میکند. ضمن این که در این مدت بازیهایی مانند Concord هم عرضه شدند و بلافاصله با شکست مواجه شدند.
تادئوس سسر، کارگردان بازی Marvel Rivals در مصاحبه با وبسایت VideoGamer اظهار داشته که به اعتقاد او، پروژه Concord پلی استیشن «هیچ ارزش خاص و منحصر به فردی را به طرفداران قدیمی این ژانر ارائه نمیکرد» تا این افراد را به سمت خود جذب کند. وی در ادامه افزود: «هزینههای سوییچ کردن و تغییر به یک بازی جدید»، آن هم در شرایطی که کاربران در بازیهایی مانند Overwatch سرمایه گذاری زیادی روی اسکینها و دیگر آیتمهای ظاهری کردند، باید ارزش آن را داشته باشد. «خود من یکی از بازیکنان Overwatch هستم و روی این بازی هزینه کردم. من چیزی حدود 15 اسکین برای Pharah خریدم. جایی هم نخواهم رفت!»
کارگردان بازی Marvel Rivals باوجود موفقیتهای این بازی همچنان معتقد است که نمیتوان آینده را پیش بینی کرد و باید دید که آیا این بازی به عملکرد خوب خود ادامه خواهد داد یا خیر. به عنوان یک توسعه دهندهی بازیهای ویدیویی، شما تا زمان دریافت بازخورد مخاطب همیشه نگران هستید. «واقعیت این است که من فکر میکنم هیچ کس نمیتواند این را پیش بینی کند. در غیر این صورت صنعت بازی با چیزی که امروز شاهد آن هستیم خیلی متفاوت میشد.»
«بازیهای زیادی بودند که مردم فکر میکردند قرار است بازی موفقی شوند، اما بعد از عرضه شاهد شکست آنها بودیم. برعکس این حالت هم زیاد پیش آمده است؛ بازیهایی که هیچ کس به آن امیدی نداشت ولی بعدها به یک تجربه جذاب تبدیل شدند. بنابراین فکر میکنم که این نگرانی همیشه وجود دارد.»
به کارگیری «ترفندهای» جلب توجه بازیکنان به سمت یک بازی جدید، چیزی است که از دست توسعه دهندگان بر میآید. Marvel Rivals نیز با در اختیار داشتن تعداد زیادی از ابرقهرمانانی که طرفداران عاشق آنها هستند، در این امر دستی بر آتش دارد. «شما را نمیدانم ولی وقتی من ایدهی این بازی را برای اولین بار شنیدم، بلافاصله دوست داشتم که در نقش شخصیت Storm یا دکتر استرنج در بازی نقش داشته باشم. علاقه برای نقش آفرینی در نقش قهرمانانی که دوستشان داریم، عامل جذابیت این بازی است.»
«بعد از شنیدن ایدهی ساخت این بازی، بلافاصله فرصتهایی که برای این کار در اختیار شما قرار دارد، در ذهن تداعی میشود. فکر میکنم این همان چیزی است که طرفداران را به سمت این بازی میکشاند. حالا اگر ما هم کارمان را به درستی انجام دهیم، مردم از بازی لذت خواهند برد و میخواهند تا دوباره آن را تجربه کنند.»
Marvel Rivals برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و پی سی در دسترس کاربران قرار دارد. این بازی اخیراً آپدیت جدیدی را دریافت کرده است که باگهای آن را برطرف میکند. آپدیت محتوای جدید بازی هم در راه است. فصل اول محتوای آنلاین این بازی از ماه آینده شروع میشود و با نقشههای جدید، قهرمانان بیشتر و آیتمهای ظاهری جذاب به استقبال طرفداران خواهد رفت.
در پایان نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/765013/کارگردان-Marvel-Rivals-از-دلایل-شکست-Concord-میگوید