سیاست و بازاریابی - زومیت / اینتل با معرفی فناوری XeSS2 و ارائهی قابلیتهای جذاب تولید فریم و کاهش نرخ تأخیر، برای انویدیا و AMD خطونشان کشید.
اینتل همزمان با معرفی کارتهای گرافیک جدید سری Arc B580 و Arc B570، نسل جدید فناوری XeSS را با نام XeSS2 رونمایی کرد. این تکنولوژی با دو قابلیت جدید به میدان آمده است تا استاندارد XeSS را ارتقا دهد: ویژگی تولید فریم (Frame Generation) و حالت تأخیر پایین (Low-Latency Mode).
نسخههای قبلی XeSS پیشرفت چشمگیری کردهاند و جدیدترین نسخهی بهکاررفته در SDK 1.3.1، اکنون از APIهای DirectX 11 و Vulkan نیز پشتیبانی میکند. XeSS موفق شد تا با تکیه بر سختافزارهای اختصاصی DP4a و XMX اینتل، ازنظر کیفیت بصری با DLSS انویدیا رقابت کند. با بهروزرسانی موتورهای XMX در کارتهای گرافیک Battlemage، انتظار میرود پشتیبانی XeSS Super Resolution عملکرد سریعتر و کیفیت بصری بهتری بهارمغان بیاورد.
XeSS2 قابلیت بسیار موردانتظار تولید فریم را در اختیار کاربران قرار میدهد. ظاهراً اینتل بهجای روش استنتاج که در گذشته مطرح شده بود، از روش استاندارد میانیابی در این فناوری جدید استفاده کرده است. روش جدید که انویدیا و AMD نیز از آن استفاده میکنند، به هوش مصنوعی اجازه میدهد روی فریم بعدی کار کند.
کارتهای گرافیکی مانند Arc B580 اینتل با ویژگی تولید فریم XeSS2 خواهند توانست تا در سناریوهای گیمینگ 1440p Ultra در حالت Ultra Performance، عملکرد را تا 3٫9 برابر بهبود دهند. این ارتقای عملکرد میتواند با توجه به پیشتنظیمات استفادهشده متغیر باشد؛ اما گیمرها حتی در حالت Quality نیز میتوانند انتظار بهبود 2٫8 برابری نرخ فریم را در مقایسه با حالت استاندارد داشته باشند. با فعالشدن قابلیت تولید فریم در XeSS2، کارتهای گرافیک و گرافیکهای یکپارچهی اینتل میتوانند در طیف وسیعی از بازیها از افزایش چشمگیر نرخ فریم بهره ببرند.
ویژگی دیگر XeSS2 به نام XeLL (مخفف Xe Low Latency mode)، نرخ تأخیر را بهخصوص هنگام فعالبودن قابلیت تولید فریم، بسیار کاهش میدهد. این قابلیت شبیه به فناوریهای Reflex انویدیا و Anti-Lag 2 شرکت AMD عمل میکند. اینتل حالت تأخیر پایین در سطح درایور را نیز اضافه کرده است که امکان فعالسازی آن در بازیها وجود دارد. اینتل ادعا میکند که با XeLL، هنگام اجرای بازیها با کیفیت 1440p Ultra میتوان شاهد بهبود 45 درصدی نرخ تأخیر بود.
براساس اعلام اینتل تاکنون 10 بازی از فناوری XeSS2 پشتیبانی میکنند:
Assassin’s Creed: Shadows
Harry Potter Quidditch: Champions
Robocop: Rogue City
Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Dying Light 2: Stay Human
F1 24
Ascendant
Marvel Rivals
Killing Floor III
Citadels
با معرفی XeSS2، اینتل اکنون با DLSS3 انویدیا و FSR3 ایامدی برابری میکند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/764420/فناوری-XeSS2-اینتل-برای-بهبود-عملکرد-بازیها-معرفی-شد