سیاست و بازاریابی - مهر / شرکت اوپن ای آی پس از آنکه اعلام کرد درباره انتشار آگهی در پلتفرم هایش فکر می کند، انجام این امر را در زمان فعلی رد کرد.
به گزارش رجیستر، هرچند نمایش آگهی برای کاربرانی که به ایده های بلندپروازانه اوپن ای آی در سال های اولیه فعالیتش عادت کرده اند، چندان جالب نیست اما با توجه به گزارش هایی مبنی بر آنکه این شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی سعی دارد ساختار خود را به یک ماهیت درآمدزا تبدیل کند، چندان عجیب نیست.
البته سرویس های این شرکت مشترکانی نیز دارد، اما باتوجه به سلطه اوپن ای آی در فضای هوش مصنوعی، افزودن آگهی ها به آنها ممکن است برای استراتژی های تجاری کارآمد باشند. «سارا فریار» مدیر ارشد مالی اوپن ای آی در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: پیش بینی می شود کسب و کار فعلی ما با سرعت زیادی رشد کند و ما شاهد فرصت های خارق العاده ای در مدل تجاری فعلی خود هستیم. هرچند ما از بررسی روش های درآمدزایی دیگر در آینده استقبال می کنیم، اما هم اکنون هیچ طرحی برای تبلیغات نداریم.
البته این بیانیه با اظهارات قبلی فریار که در فایننشال تایمز منتشر شده، متفاوت است. مدیر ارشد مالی اوپن ای آی به این روزنامه اعلام کرده بود شرکت درباره زمان و مکان اجرای تبلیغات فکر می کند.
با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در اوپن ای آی، ارزش شرکت به حدود 157 میلیارد دلار رسیده و بنابراین سخت است کسب وکاری بدون راه های درآمدزایی تصور کرد.
فریار اعلام کرد هم اکنون هیچ برنامه فعالی برای انتشار آگهی در اوپن ای آی وجود ندارد اما این شرکت افرادی با تجربه در زمینه بازاریابی در ساخت پلتفر های مبتنی بر تبلیغات استخدام کرده است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/764407/اظهارات-ضدو-نقیض-OpenAI-درباره-انتشار-آگهی-در-پلتفرم-هایش