سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / گوگل که وزارت دادگستری هفته گذشته از آن خواسته بود کروم را بفروشد، حالا با فشار بیشتری از سوی رگولاتوریها مواجه شده است.
رگولاتور ضد انحصار کانادا، از گوگل به اتهام سوءاستفاده از تسلط خود در بازار تبلیغات آنلاین شکایت کرده است و قصد دارد غول فناوری را به دادگاه بکشاند.
براساس گزارش بلومبرگ، آژانس مجری قانون مستقل «دفتر رقابت» (Competition Bureau) که مسئول تنظیم رقابت در کانادا است در بیانیه خود میگوید گوگل بهطور غیرقانونی ابزارهای تبلیغاتی را برای حفظ برتری خود در بازار به یکدیگر متصل کرده و با اولویتدادن به ابزارهای خود، از این موقعیت برای منحرفکردن حراجهای تبلیغاتی استفاده میکند.
خواستههای رگولاتور ضد انحصار کانادا از گوگل
این آژانس در درخواست خود که برای دادگاه رقابت ارسال شده، از گوگل خواسته است تا دو ابزار تبلیغاتی (سرور تبلیغات ناشر DFP و AdX) خود را بفروشد و جریمهای به ارزش سه برابر سودی که به دست آورده است (یا 3 درصد از درآمد ناخالص جهانی خود) را پرداخت کند. همچنین از غول فناوری خواسته شده تا اقدامات ضدرقابتی خود را متوقف کند.
هفته گذشته نیز وزارت دادگستری ایالات متحده و گروهی از ایالتها ادعا کرده بودند که گوگل بازار جستجوی آنلاین را بهطور غیرقانونی در انحصار خود درآورده است و تغییراتی مانند فروش مروگر کروم را پیشنهاد کرده بودند.
«دن تیلور»، معاون تبلیغات جهانی گوگل نیز با ارسال یک ایمیل به بلومبرگ گفته است که رگولاتور کانادایی در شکایت خود «رقابت شدید که خریداران و فروشندگان تبلیغات با وجود انتخابهای زیاد خود» دارند را نادیده میگیرد. همچنین در این ایمیل گفته شده که غول فناوری به شکایت دفتر رقابت در دادگاه اعتراض خواهد کرد.
آلفابت، شرکت مادر گوگل از جمله باارزشترین شرکتهای جهان است که ارزش بازار آن حدود 2 تریلیون دلار برآورد میشود. در بریتانیا نیز غول فناوری با پرونده مشابهی دست و پنجه نرم میکند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/764168/رگولاتور-ضد-انحصار-کانادا-با-شکایت-از-گوگل-خواستار-فروش-فناوری-تبلیغاتی-آن-شد