سیاست و بازاریابی
اپل از بهبود بازار گوشی جا ماند
جمعه 9 آذر 1403 - 11:35:30
سیاست و بازاریابی - ایسنا / بررسی جدید نشان داد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2024، پس از دو سال کاهش متوالی، بهبود قدرتمندی یافت، اما شرکت اپل به سختی توانسته است به رشد خود برسد که نشان دهنده پیشرفت رقیبان اندرویدی در چین و بازارهای نوظهور است.
شرکت تحقیقاتی آی دی سی در گزارشی اعلام کرد اپل و رقیبانش در سال جاری، 6.2 درصد گوشی‌های بیشتر یا حدود 1.24 میلیارد دستگاه عرضه خواهند کرد. اما حجم آیفون احتمالا فقط 0.4 درصد بالاتر خواهد رفت. با این حال، اپل با میانگین قیمت فروش بیش از 1000 دلار، همچنان از نظر کسب سود برند برتر باقی ماند، در حالی که سود رقیبان اندرویدی مجموعا حدود 295 دلار بودند.
این برسی بهبود نابرابر بازار گوشی‌های هوشمند را نشان می دهد که در دوران پساکرونا، با وجود ظهور هوش مصنوعی دچار رکود شد. شرکت آی دی سی اعلام کرد: بخش عمده‌ای از رشد سال 2024، ناشی از تقاضای متوقف شده و مناطقی با ضریب نفوذ کمتر گوشی‌های هوشمند بوده است.

عرضه دستگاه‌های اقتصادی‌تر از سوی سازندگان گوشی اندرویدی، به برندهای چینی کمک کرد تا از این فرصت بهتر استفاده کنند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود اپل در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشد.افزودن پیشرفت‌های هوش مصنوعی، موضوعی بزرگ در میان شرکت‌هایی مانند سامسونگ الکترونیکس، اپل و گوگل، نتوانست مصرف‌کنندگان را به وجد بیاورد.
نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات آی دی سی، گفت: در حالی که هوش مصنوعی مولد همچنان یک موضوع داغ و اولویت اصلی برای بسیاری از فروشندگان است، هنوز به طور قابل توجهی بر تقاضا تاثیر نگذاشته و عامل اولیه ارتقاءها بوده است. سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای افزایش آگاهی مصرف‌کننده ضروری بوده و معرفی قابلیت ضروری، باعث می‌شود مصرف‌کنندگان را به فروشگاه هجوم می‌آورد و چرخه فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند که همه منتظر آن هستند.
برندهایی مانند شیائومی و هواوی، سرمایه‌گذاری‌ها را به سخت افزار و طراحی پردازنده‌های ساخت خود سرازیر کرده‌اند تا تهدید یا تاثیر تحریم‌های آمریکا را خنثی کرده و در عین حال، طراحی خود برای موارد استفاده از هوش مصنوعی را سفارشی کنند. هواوی جدیدترین تلفن هوشمند ساخته شده با تراشه‌های ساخت چین را معرفی کرده در حالیکه شیائومی یک نیمه‌رسانای داخلی برای دستگاه‌های سال 2025 آماده می‌کند.
در بازار بسیار رقابتی چین که در آن جایگاه‌های برتر در هر سه ماهه میان بیش از ده‌ها شرکت جابجا می‌شود، تخفیف‌های بزرگ و طولانی مدت باعث افزایش فروش شد. این تخفیف‌ها تاثیر بیشتری نسبت به سال قبل داشتند، اما نگرانی در مورد اقتصاد بیمار این کشور احتمالا ادامه خواهد داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در سطح جهانی، فروش هنوز به سطح قبل از پاندمی کرونا برنگشته و آی دی سی برای سال‌های آینده، چیزی بیش از رشد تک رقمی پایین انتظار ندارد. طولانی شدن فاصله بین ارتقاء، اشباع بازار در اقتصادهای توسعه یافته و رشد سریع تجارت تلفن‌های هوشمند دست دوم، به عنوان عوامل اصلی موثر در رکود در نظر گرفته می‌شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/764143/اپل-از-بهبود-بازار-گوشی-جا-ماند
بستن   چاپ