سیاست و بازاریابی - ترنجی / بازار گجتهای پوشیدنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گرم شده و برندهای مختلف راهبردهای متفاوتی را پیش گرفته اند. برای مثال به تازگی گزارشی داریم که میگوید عینک هوش مصنوعی شیائومی با همکاری Goertek بهار 1403 معرفی خواهد شد.
عرضه عینک هوش مصنوعی شیائومی با همکاری Goertek
طبق گزارشها، شیائومی در حال آماده شدن برای ورود به بازار عینکهای هوش مصنوعی است. این ورود را با همکاری Goertek انجام خواهد داد و انتظار میرود محصول مورد نظر در سه ماهه دوم سال 2025 یعنی حدودا بهار 1403 عرضه شود. گمانهزنیها بر این است که رونمایی از این محصول همزمان با جشنواره Mi Fan در ماه آوریل باشد.
به گفته منابع، لی جون یعنی مدیر عامل شیائومی، هدف بلندپروازانه ای را برای این عینک تعیین کرده و انتظار دارد حجم فروش مورد انتظار به حداقل 300 هزار دستگاه برسد. هدف از این عینک هوش مصنوعی جدید رقابت با مدلهای Ray-Ban متا است که هم قابلیتهای هوش مصنوعی و هم ویژگیهای سختافزاری پیشرفته را ارائه میکند.
طبق گزارش “Intelligent Emergence”، عینک هوش مصنوعی شیائومی دارای مجموعهای از ماژولهای مبتنی بر فناوری پیشرفته، از جمله ادغام هوش مصنوعی، اجزای هدفون صوتی و ماژولهای دوربین خواهند بود که همگی برای رقابت مستقیم با سری عینکهای پیشرفته متا طراحی شدهاند.
قابل ذکر است که دستگاه جدید احتمالاً تحت برند اصلی این شرکت عرضه میشود و گامی مهم در حضور شیائومی در صنعت گجتهای پوشیدنی است.
شرکتهای دیگری مانند OPPO، Vivo، Huawei، Tencent و ByteDance نیز در حال بررسی عرضه محصولاتی در بازار عینکهای هوش مصنوعی هستند، اگرچه منابع نشان میدهند که پروژههای آنها در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه باقی مانده است. بسیاری از کارشناسان صنعت انتظار دارند که دیگر غول های فناوری نزدیک به اواخر سال 2025 شروع به عرضه عینک های هوش مصنوعی خود کنند.
چشم انداز رقابتی در عینک های هوش مصنوعی و AR
این اقدام شیائومی در حالی صورت میگیرد که رقابت در بخش عینکهای هوشمند، چه در سطح جهانی و چه در چین، داغ شده است. مثلا متا اوریون که در سپتامبر 2024 راه اندازی شد، دارای قابلیت های پیشرفته AR است و طبق گزارش ها تا سال 2027 وارد تولید انبوه خواهد شد.
در همین حال، دیگر شرکتهای چینی در حال تولید محصولات خلاقانه عینک خود هستند. به عنوان مثال، میزو چندین عینک هوشمند عرضه کرده، در حالی که بایدو اخیراً «عینک هوش مصنوعی Xiaodu» را معرفی کرد و اوایل سال 2025 وارد بازار خواهد شد.
شیائومی در بازار عینکهای هوشمند تازه وارد نیست. اوایل سال جاری، این برند عینک صوتی هوشمند Mijia را معرفی کرد که در درجه اول بر ارائه یک تجربه صوتی از طریق فناوری هدایت هوا متمرکز بود. این عینک با قیمت مقرون به صرفه 63 دلار، صدا را از طریق بلندگوهای اولتراسونیک تعبیه شده در قاب ارائه و تجربه صوتی منحصر به فردی را بدون اتصالات حجیم هدفون ایجاد می کند.
از آنجایی که شیائومی به سرمایه گذاری در بازار فناوری پوشیدنی ادامه می دهد، عینک های هوش مصنوعی آیندهاش احتمالا جایگزین مقرون به صرفه ای برای محصولات ممتاز متا و سایر رقبا خواهند بود.
نظر شما چیست؟ منتظر عینک هوش مصنوعی شیائومی هستید؟
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/762492/اطلاعاتی-تازه-از-عرضه-عینک-هوش-مصنوعی-شیائومی