سیاست و بازاریابی
تخفیف ویژه چینی‌ها برای سفر به فضا
دوشنبه 7 آبان 1403 - 15:09:59
سیاست و بازاریابی - ایسنا /اولین پروژه گردشگری فضایی چین هفته گذشته یک گام کوچک به سمت واقعیت تجاری برداشت و نخستین بلیت‌ها را برای سفر به فضا فروخت.
شرکت «Deep Blue Aerospace» از طریق یک برنامه پخش زنده در سایت تجارت الکترونیکی چینی، دو صندلی برای نخستین پروازهای زیر مداری (Sub-orbital spaceflight) خود را به قیمت تنها 1,000,000 یوان (140 هزار دلار) فروخت که تخفیفی بزرگ محسوب می‌شود، چرا که انتظار می‌رود هزینه سفرهای آینده برای هر صندلی 1,500,000 یوان (20 هزار دلار) هزینه داشته باشد.
در رویداد فروش آنلاین این سفر فضایی بیش از سه میلیون چینی شرکت داشتند.
نخستین سفر فضایی گردشگری این شرکت چینی قرار است حدود سه سال دیگر انجام شود. دو خریدار خوش‌شانس و نامشخص این سفر 12 دقیقه‌ای، تجربه عظمت و رمز و راز جهان را در یک سفر فضایی چندحسی و همه‌جانبه خواهند داشت، جایی که آن‌ها حدود پنج دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد.
برای مقایسه، استارتاپ ژاپنی «Iwaya Giken»، گردشگران را با قیمت 180 هزار دلار به زیر مدار زمین می‌برد و شرکت آمریکایی «Virgin Galactic» نیز برای این سفر کوتاه هزینه‌ای معادل 450 هزار دلار دریافت می‌کند و گفته می‌شود شرکت فضایی «Blue Origin» متعلق به جف بزوس بیش از 200 هزار دلار به عنوان هزینه سفر فضایی ـ گردشگری در نظر گرفته است.
به گزارش رجیستر، وسیله‌ای که مسافران را به فضا خواهد برد «Nebula-1» نام دارد. این موشک، سوختی از نفت سفید و اکسیژن دارد و یک کپسول 7.9 تنی را به فضا پرتاب خواهد کرد که به مسافران این فرصت را می‌دهد تا از شش پنجره به بیرون نگاه کنند.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های دولتی، این موشک که نخستین پرتابگر قابل استفاده مجدد چین است، می‌تواند تا 50 بار پرواز کند.
دو دارنده بلیت این سفر، مبلغ اولیه 50,000 یوان (7,000 دلار) را پیش‌پرداخت می‌دهند. آن‌ها همچنین یک توافق‌نامه عدم افشا امضاء خواهند کرد و قول می‌دهند که زباله‌های خود را به فضای بیرونی نریزند.
زباله‌های تولیدشده در طول پرواز باید برای دفع به زمین برگردانده شوند. البته به‌نظر نمی‌رسد این سفر چند دقیقه‌ای شامل باز کردن وسیله نقلیه به روی خلأ فضا باشد تا فرصتی برای آلودگی فراهم شود.
شرایط و ضوابط دیگر شبیه سفر با هواپیما به نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال، رویه‌های تغییر تاریخ و بازپرداخت تحت شرایط خاصی در دسترس است و تهیه بیمه توصیه می‌شود. هیچ اشاره‌ای به اینکه چگونه می‌توان بیمه سفر فضایی خرید یا هزینه آن چقدر خواهد بود، نشده است.
این شرکت چینی ادعا کرده است نخستین پرواز مسافری زیر مداریِ خود را در سال 2027 برگزار خواهد کرد، اگرچه شرایط بلیت شامل تأخیر در تاریخ نیز است و در این مدت، زمان سه ساله قبل از پرتاب را به تحقیق و توسعه اختصاص خواهد داد و ده‌ها آزمایش انجام خواهد داد و عملکرد را بهینه‌سازی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که موشک بالاترین استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کند.
این پروژه درحالی با استقبال مواجه شده است، که مقاصد گردشگری پرخطر و پرهزینه مشابهی مانند غواصی برای تماشای کشتی غرق‌شده تایتانیک اخیراً با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده‌اند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/759217/تخفیف-ویژه-چینی‌ها-برای-سفر-به-فضا
بستن   چاپ