سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / این بودجه برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در نظر گرفته شده و در تجزیه و تحلیل اخبار و موارد دیگر کاربرد دارند.
مایکروسافت و OpenAI اعلام کردهاند که به گروه منتخبی از رسانهها تا سقف 10 میلیون دلار دلار (2.5 میلیون دلار نقد بهعلاوه 2.5 میلیون دلار «خدمات نرمافزاری و اعتبار سازمانی») پرداخت میکنند. این کار با هدف آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی در فضای رسانه صورت میگیرد.
براساس گزارش ورج، این خبر درحالی منتشر شده که این دو شرکت از سوی نشریههای متعددی مانند «نیویورک تایمز»، «اینترسپت»، «Raw Story»، «آلترنت» و «آلدن گلوبال کپیتال» متهم به نقض کپیراست هستند و با شکایات متعددی در این زمینه روبهرو شدهاند.
فاند 10 میلیون دلاری برای رسانهها
این پروژه با مشارکت ردموندیها، خالق ChatGPT و مؤسسه روزنامهنگاری «Lenfest» پیش میرود تا سازمانهای خبری راحتتر از هوش مصنوعی استفاده کنند. در نتیجه این بودجه با هدف استفاده از تکنولوژیهای مایکروسافت و OpenAI در ساخت ابزارهای مبتنی بر AI پرداخت میشود. روزنامهنگاران میتوانند از این ابزار در خلاصهنویسی مطالب، رونویسی و جستوجو در بایگانی مطالب بهره ببرند.
رسانههای «نیوز دِی»، «مینهسوتا استار تریبون»، «Philadelphia Inquirer» ،«Public Media» و «The Seattle Times»، اولین نشریاتی خواهند بود که کمک هزینه 10 میلیون دلاری را دریافت میکنند. سه سازمان رسانهای دیگر هم در نوبت بعد این کمکهزینهها را دریافت خواهند کرد.
«تام روبین»، رئیس بخش مالکیت معنوی OpenAI در گفتوگو با مطبوعات گفت: «هیچچیزی نمیتواند جایگزین خبرنگاران شود یا نقش اصلی آنها را ایفا کند، اما ما باور داریم AI میتواند در تحقیق، تحلیل و تجزیه و کسبدرآمد از روزنامهنگاری کمک شایانی کند.»
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/758911/مایکروسافت-و-OpenAI-با-رسانهها-برای-استفاده-از-ابزارهای-هوش-مصنوعی-قرارداد-بستند