سیاست و بازاریابی
رقابت 19 تیم جنگجورباتی برای آچمز کردن حریف
چهارشنبه 2 آبان 1403 - 15:27:44
سیاست و بازاریابی - ایسنا /داور مسابقات لیگ ربات‌های جنگجو، ساده‌ترین کاربرد این ربات‌ها را در تانک‌های جنگی دانست و گفت: تانک‌های جنگی یک نمونه توسعه یافته از ربات‌های جنگجو هستند و در این لیگ 19 تیم به مدت 5 دقیقه در مصاف با ربات‌ حریف می‌جنگند.
مازیار حاجی آقا نژاد با اشاره به نحوه رقابت تیم‌های جنگجو در این لیگ، اظهار کرد: هر بازی رقابتی 5 دقیقه‌ای تعیین شده و در شرایط برابر، بر اساس وزن ربات‌ها و امتیازاتی که دریافت می‌کنند، تیم‌های برتر انتخاب خواهند شد.
وی ربات‌های حاضر در این لیگ را ربات‌های سنگین و سبک وزن دانست و گفت: این رقابت در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی است و حداکثر وزن ربات‌های سبک وزن 30 کیلوگرم تعیین شده است.
حاجی آقا نژاد با اشاره به نحوه امتیازات تیم‌ها توضیح داد: امتیازات این لیگ به صورت مثبت و منفی و به این صورت است که در بخش امتیازات مثبت شاخص‌هایی در نظر گرفته شد که از جمله آن می‌توان به هول دادن اشاره کرد؛ به این معنی که اگر رباتی، ربات حریف را نیم متر هول دهد، حائز امتیاز مثبت خواهد شد.
وی لیفت کردن ربات را از دیگر شاخص‌های امتیازی این لیگ دانست و یادآور شد: در صورتی که رباتی بتواند ربات حریف را بالا بیاورد، امتیاز مثبت دریافت می‌کند، ضمن آنکه متوقف کردن ربات حریف به مدت 10 ثانیه (با شمارش معکوس داور) امتیاز مثبت برای ربات در نظر گرفته می‌شود.
حاجی آقا نژاد وارد کردن ضربه را از دیگر شاخص‌های ارزیابی قدرت ربات‌های جنگجوی حاضر در این رقابت دانست و در این باره توضیح داد: وارد کردن ضربه سنگین به ربات حریف به گونه‌ای که موجب جدا شدن قطعات اصلی ربات شود، موجب ناک اوت شدن (ضربه فنی) ربات خواهد شد، ولی اگر رباتی ضربه سنگین به ربات حریف وارد کند و موجب تخریب ربات مقابل شود، مانند جدا کردن چرخ و یا تسمه نقاله ربات‌ها، امتیاز مثبت می‌گیرد.
داور لیگ ربات‌های جنگجو تاکید کرد: در زمین جنگ ربات‌ها موانعی مانند شعله و درآمر (Drummer) قرار گرفته است که اگر ربات با آن برخورد کند، آچمز می‌شود. علاوه بر اینها سکویی در رینگ، تعبیه شده و اگر رباتی بتواند ربات حریف را روی این سکو قرار دهد، بازی فورا متوقف می‌شود و آن ربات پیروز میدان خواهد بود.
وی با اشاره به امتیازات منفی در این رقابت، خاطر نشان کرد: در صورتی که رباتی به مدت 5 دقیقه، خراب شود، 100 امتیاز منفی دریافت می‌کند. در صورتی که رباتی حرکت نکند، خطاهایی چون اعتراض به داور و یا از عمد آسیب غیر تکنیکال وارد کند و ربات، خودش را به موانع بزند، خطا محسوب می‌شود.
آقا حاجی نژاد در خصوص کاربردهای ربات‌های جنگجو با بیان این که تکنولوژی این ربات‌ها در برخی موارد در جنگ‌ها استفاده می‌شود، یادآور شد: عمده کاربرد این ربات‌ها بیشتر برای لیفت کردن و هول دادن در ربات‌های مین‌یاب به کار می‌رود. 
وی ربات‌های سایبری و عبور از موانع را از دیگر کاربردهای ربات‌های جنگجو عنوان کرد و یادآور شد: ساده‌ترین کاربرد این ربات‌ها در تانک‌های جنگی است. تانک‌های جنگی یک نمونه توسعه یافته از ربات‌های جنگجو هستند.
داور لیگ ربات‌های جنگجو، اضافه کرد: در این رقابت 15 تیم در لیگ ربات‌های سبک وزن و 4 تیم در لیگ ربات‌های سنگین وزن حضور دارند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/758848/رقابت-19-تیم-جنگجورباتی-برای-آچمز-کردن-حریف
بستن   چاپ