سیاست و بازاریابی
اینستاگرام و فیسبوک با فناوری تشخیص چهره به مبارزه با تبلیغات جعلی می‌روند
سه شنبه 1 آبان 1403 - 19:21:00
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / بازگردانی اکانت‌های هک‌شده نیز با تشخیص چهره ساده‌تر می‌شود.
متا اعلام کرده است ازاین‌پس برای بازگرداندن حساب‌های کاربری هک‌شده و مبارزه با کلاهبرداری از فناوری اسکن چهره استفاده می‌کند. این قابلیت سال 2021، پس از نگرانی‌ها درمورد حریم خصوصی از فیسبوک و اینستاگرام کنار گذاشته شده بود.
به گزارش ورج، فیسبوک و اینستاگرام ابزارهای جدید تشخیص چهره را آزمایش می‌کنند که می‌توانند برای بازگرداندن سریع‌تر و راحت‌تر حساب‌های کاربری هک‌شده‌ به کاربران کمک کنند. این قابلیت همچنین می‌تواند برای مبارزه با کمپین‌های کلاهبرداری با جعل هویت افراد مشهور کارساز باشد. براساس برنامه‌ای که متا اعلام‌ کرده، این قابلیت می‌تواند چهره واقعی صاحب اکانت را اسکن کرده و آن را با عکس‌های پروفایل موجود در اینستاگرام و فیسبوک مطابقت دهد.


فیس‌بوک و اینستاگرام به قابلیت اسکن چهره مجهز می‌شوند


اولین استفاده از این ابزارها باهدف محافظت از افراد مشهور و عادی در برابر تبلیغات به‌اصطلاح «طعمه سلبریتی» (Celeb-bait) است که با جعل هویت افراد شناخته‌شده سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند. متا درحال‌حاضر از فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشینی برای شناسایی محتواهای ناقض سیاست‌هایش استفاده می‌کند اما اذعان دارد که تشخیص کلاهبرداری‌های طعمه سلبریتی از میان تبلیغات مجاز کاری بسیار دشوار است.
در بیانیه متا آمده است:
«اگر سیستم‌های ما گمان کنند ممکن است تبلیغی که از تصاویر افراد مشهور استفاده می‌کند، کلاهبرداری باشد، سعی می‌کنیم از فناوری تشخیص چهره برای مقایسه چهره‌های موجود در آگهی با تصاویر پروفایل فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنیم. اگر مطابقت را تأیید کنیم و تشخیص دهیم تبلیغ کلاهبرداری است، آن را مسدود می‌کنیم.»
سلبریتی‌ها برای استفاده از ابزارهای جدید تشخیص چهره به پروفایل فیسبوک یا اینستاگرام نیاز دارند اما به گفته متا، فناوری تشخیص چهره این شرکت نتایجی امیدوارکننده‌ای در زمینه سرعت تشخیص و کارایی در آزمایش اولیه با گروه کوچکی از افراد مشهور نشان داده است. افراد مشهوری که بیشتر تحت‌تأثیر محتوای طعمه سلبریتی قرار گرفته‌اند، در هفته‌های آینده به‌طور خودکار در سیستم متا ثبت می‌شوند و درصورت تمایل، می‌توانند از شرکت در این برنامه انصراف دهند.
ابزارهای تشخیص چهره متا درنهایت به کاربران فیسبوک و اینستاگرام اجازه می‌دهند با ارسال ویدیوی سلفی، مشابه سیستم‌های احراز هویت Face ID اپل، به حساب‌های قفل‌شده خود دسترسی پیدا کنند. مشخص نیست این ویژگی چه زمانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما «نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا، می‌گوید این ویژگی ابتدا در دسترس گروه کوچکی از کاربران قرار خواهد گرفت و طی ماه‌های آینده گسترش می‌یابد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/758791/اینستاگرام-و-فیسبوک-با-فناوری-تشخیص-چهره-به-مبارزه-با-تبلیغات-جعلی-می‌روند
بستن   چاپ