سیاست و بازاریابی
اپل از عقب‌ماندگی خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی نگران است
دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:07:03
سیاست و بازاریابی - دیجی کالا / با معرفی Apple Intelligence، اپل ورود خود به عرصه‌ی هوش مصنوعی را رسما اعلام کرد. با این حال، گزارش‌های مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، نشان می‌دهد که برخی از کارمندان اپل معتقدند این شرکت در این حوزه دو سال از رقبا عقب‌تر است. گرمن در خبرنامه‌ی Power On خود، به بررسی استراتژی اپل در زمینه‌ی هوش مصنوعی پرداخته و نکات جالبی را مطرح کرده است.
یکی از ویژگی‌های بارز رویکرد اپل به هوش مصنوعی، تمرکز آن بر اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مستقیما روی دستگاه است. این رویکرد، Apple Intelligence را به سخت‌افزار قدرتمندی مانند تراشه‌های A17 یا M1 به‌بعد و حداقل 8 گیگابایت رم وابسته می‌کند. اجرای مستقیم مدل‌ها روی دستگاه مزایای خاص خود را دارد، اما محدودیت‌هایی را نیز در حجم اطلاعات قابل پردازش به همراه دارد.
به نظر می‌رسد اپل برای رفع این محدودیت‌ها، به همکاری با OpenAI روی آورده است. این شرکت قصد دارد چت‌بات ChatGPT را – به‌صورت اختیاری – در اکوسیستم خود ادغام کند. اپل اعلام کرده است که از GPT-4o در سیستم‌های عامل iOS ،iPadOS و macOS پشتیبانی خواهد کرد و آن را در سیری و ابزارهای نوشتاری ادغام خواهد نمود. مطالعات داخلی اپل نشان می‌دهد ChatGPT در مقایسه با سیری، حدود 25 درصد دقیق‌تر است و تا 30 درصد در پاسخ به پرسش‌ها عملکرد بهتری دارد. گرمن به نقل از برخی از کارمندان اپل، می‌گوید فناوری هوش مصنوعی این شرکت حداقل دو سال از پیشروان صنعت عقب است.
اما اپل سابقه‌ی درخشانی در جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف دارد. سرویس اپل مپس نمونه‌ی بارزی از این توانایی اپل است. گرمن معتقد است اپل به هر نحوی که شده به رقبا خواهد رسید و احتمالا برای رسیدن به این هدف، نیروی کار جدیدی استخدام خواهد کرد یا حتی شرکت‌های هوش مصنوعی دیگری را خریداری می‌کند. گرمن پیش‌بینی می‌کند که Apple Intelligence تا سال 2026 روی تمام گجت‌های اپل اجرا خواهد شد. همچنین، انتظار می‌رود مدل 2024 آیفون SE در ماه مارس تراشه‌ی A18 را دریافت کند و آیپد پایین‌رده نیز اواخر سال 2025 به‌روزرسانی شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/758680/اپل-از-عقب‌ماندگی-خود-در-زمینه‌ی-هوش-مصنوعی-نگران-است
بستن   چاپ