سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / این تیک آبیرنگ توسط چند کاربر در کنار لینک وبسایت برخی شرکتهای بزرگ مانند مایکروسافت و اپل دیده شده است.
گوگل در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای نتایج جستجو است که وبسایتهای بهاصطلاح تاییدشده را با یک تیک آبیرنگ نشان میدهد و باعث میشود کاربران از کلیککردن روی لینکها یا وبسایت جعلی و خطرناک خودداری کنند.
به گزارش ورج، برخی افراد در نتایج جستجوی گوگل و در کنار لینک وبسایت برخی شرکتهای بزرگ مانند مایکروسافت و اپل، یک علامت تأیید آبیرنگ را مشاهده کردهاند که اصالت شرکتها را نشان میدهد.
«مولی شاهین»، سخنگوی روابط عمومی گوگل در پاسخ به سوال ورج درباره این ویژگی، بدون اشاره به جزئیات بیشتری اعلام کرده است:
«ما بهصورت مرتب ویژگیهایی را آزمایش میکنیم که به خریداران کمک میکند تا کسبوکارهای قابل اعتماد آنلاین را شناسایی کنند، و در حال حاضر یک آزمایش کوچک انجام میدهیم که علامتهایی را در کنار کسبوکارهای خاص در Google نشان میدهد.»
ملاک گوگل برای تأیید وبسایتها
در گزارش ورج گفتهشده که این تیک در کنار لینک سایتهایی از جمله مایکروسافت، متا، اپیکگیمز، اپل، آمازون و HP مشاهده شده است. همچنین شاهین به ورج گفته است که عواملی مانند اعتبار وبسایت، دادههای ابزار Merchant Center گوگل و بررسیهای دستی در ثبت این تیک نقش دارند.
همچنین زمانی که از یک حساب گوگل دیگر برای بررسی این موضوع استفاده شده است، هیچ تیک تایید آبیرنگی وجود نداشته، به این معنی که آزمایش گوگل هنوز بهطور گسترده در حال اجرا نیست.
درحالحاضر جزئیات بسیار کمی درباره این ویژگی موتور جستجوی گوگل وجود دارد و خود غول فناوری نیز هیچ اشارهای نکرده است. همچنین مشخص نیست که آیا آزمایش آن با کاربران بیشتری ادامه پیدا میکند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/757538/گوگل-در-حال-آزمایش-تیک-تأیید-آبیرنگ-برای-نتایج-جستجو-است