سیاست و بازاریابی
نظارت آلمان بر مایکروسافت بیشتر می شود
سه شنبه 10 مهر 1403 - 15:46:04
سیاست و بازاریابی - مهر / ناظر رقابت آلمان، مایکروسافت را به عنوان «شرکتی با اهمیت بازاری مهم در زمینه رقابت» طبقه بندی کرده است، این بدان معنا است که این سازمان احتمالا اقدامات سختگیرانه‌تری علیه شرکت اتخاذ کند.
به گزارش رویترز، آندریاس موند رییس سازمان «بوندسکارتلمات» (Bundeskartellamt) در این باره می گوید: بسیاری از محصولات مایکروسافت در همه جا وجود دارند و عدم استفاده از آنها امکانپذیر نیست. اکوسیستم این شرکت اکنون بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده و قدرتمندتر است.
دفتر کارتل آلمان اعلام کرد طبقه بندی جدید که شامل اپل، گوگل و متا نیز می شود، بدان معنا است که مایکروسافت تحت نظارت سختگیرانه تری قرار خواهد گرفت و احتمالا به دلیل عملکردهای غیر رقابتی با ممنوعیت هایی روبرو خواهد شد.
سخنگوی مایکروسافت در این باره گفت: ما مسئولیت خود برای پشتیبانی از یک محیط رقابتی سالم را به رسمیت می شناسیم و تلاش می کنیم با بوندسکارتلمات همکاری کنیم.
در ژوئن 2024 میلادی مایکروسافت با جریمه ای کلان در اتحادیه اروپا روبرو شد زیرا کمیسیون این منطقه شرکت را متهم کرد به طور غیرقانونی اپ «تیمز» را با محصول «آفیس» خود مرتبط کرده و در نتیجه مزیت رقابتی ناعادلانه ای بر رقبای دیگر بازار مانند شرکت «اسلک» یافته است.
رگولاتور رقابت آلمان اعلام کرد اختیارات جدیدش اجازه نظارت بر کل شرکت مایکروسافت و نه فقط برخی سرویس ها یا محصولات را می دهد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/757355/نظارت-آلمان-بر-مایکروسافت-بیشتر-می-شود
بستن   چاپ