سیاست و بازاریابی
درآمد بالای دیابلو 4 از فروش آیتم داخل بازی
دوشنبه 2 مهر 1403 - 12:57:09
سیاست و بازاریابی - دیجی کالا / مجموعه بازی دیابلو (Diablo) سابقه بسیار زیادی در دنیای گیمینگ دارد و می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های سبک نقش آفرینی است. دیابلو 4 آخرین بازی عرضه شده از این مجموعه بوده که حدود 1 سال پیش عرضه شد و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب بکند. از طرفی شرکت بلیزارد (Blizzard) هم به پشتیبانی از بازی به بهترین نحو ادامه داده و چندی پیش اولین بسته الحاقی آن را نیز عرضه کرد.
یکی از شاخصه‌های بازی دیابلو 4 داشتن خرید درون‌ برنامه‌ای بود ولی نسبت به آن اعتراض زیادی نشد. به دلیل اینکه این خریدها بیشتر جنبه ظاهری داشتند و بدست آوردن آن‌ها کار خیلی سختی نبود. در نتیجه بودن این سیستم در بازی دیابلو 4 مشکل چندانی نداشت. حال طبق چیزی که اعلام شده این سیستم خریدهای درون برنامه‌ای برای شرکت بلیزارد درآمد بسیار خوبی داشته و باعث شده که این شرکت سود بسیاری از آن داشته باشد.
در اصل رئیس بخش مدیریت محصول شرکت بلیزارد در شبکه اجتماعی خود اعلام کرده که استراتژی‌های این شرکت در کنار قیمت‌ گذاری‌های مختلف، تخفیف‌ها و مسیر عرضه محتوای مختلف باعث شده که این شرکت نزدیک به 150 میلیون دلار از خریدهای درون برنامه‌ای درآمد داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که پس از انتشار این خبر اکانت این فرد از شبکه‌های اجتماعی حذف شد ولی رسانه به اطلاعاتی که به بیرون منتشر کرد دسترسی پیدا کرده و یکی دیگر از چیزهایی که اعلام شده این است که بازی دیابلو 4 نزدیک به 1 میلیارد دلار درآمد داشته است. این یک رقم بسیار بالا برای یک بازی در سبک نقش آفرینی است.
بازی دیابلو همواره سبک خاصی داشت. دوربین این بازی از بالا به پایین بوده که طرفداران خاص خود را داشت و از طرفی همین موضوع باعث جذابیت این بازی می‌شد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بازی دیابلو نمونه اصلی و واقعی از سبک نقش آفرینی است که و شرکت بلیزارد نیز تمام تلاش خود را کرده تا به بهترین نحو این سبک را در بازی خود پیاده بکند.
این رقم حرفی که بلیزارد در مورد بازی دیابلو 4 ضد را به طور کامل تأیید می‌کند. به این شکل که بلیزارد اعلام کرد بازی دیابلو 4 در تنها 5 روز نزدیک به 666 میلیون دلار درآمد داشته و این قبل از عرضه بازی در اشتراک گیم‌پس است. از طرفی عرضه این بازی در اشتراک گیم‌پس باعث شد که دیابلو 4 با محبوبیت بیشتری در دنیای گیمینگ روبرو بشود و استقبال بهتری از آن بشود.
در ماه گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد تغییرات اساسی در اشتراک گیم‌پس ایجاد کند. تغییر اول این بود که دسترسی از روز اول به بازی‌های مختلف از مشترکین گیم‌پس گرفت خواهد شد و این افراد پس از چند ماه از عرضه بازی به آن دسترسی خواهند داشت. این موضوع در عناوینی مثل دیابلو 4 یا الکترونیک آرتز اف‌سی وجود داشت و حال برای تمامی بازی‌های گیم‌پس هم خواهد بود.
در کنار آن یک اشتراک جدید به نام Game Pass Standard به مجموعه اشتراک‌های مایکروسافت اضافه شد که دسترسی محدود‌تری به بازی‌های مختلف دارد. همینطور اینکه این اشتراک به استارفیلد و هلبلید 2 دسترسی نداشته و در نتیجه کاربران برای داشتن تجربه کامل در گیم‌پس باید نسخه آلتیمیت را خریداری بکنند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/755834/درآمد-بالای-دیابلو-4-از-فروش-آیتم-داخل-بازی
بستن   چاپ