سیاست و بازاریابی
مایکروسافت برای آوردن بازی‌های جدید به گیم پس سالی 1 میلیارد دلار هزینه می‌کند
شنبه 31 شهريور 1403 - 19:03:03
سیاست و بازاریابی - زومجی / گفته شده است که مایکروسافت علاوه‌بر هزینه 1 میلیاردی سالانه، میلیون‌ها دلار نیز جهت راضی کردن استودیوها برای امضای قرارداد گیم پس می‌کند.
رسانه بلومبرگ در یک گزارشی از وضعیت بخش گیمینگ مایکروسافت و ایکس باکس، به تاثیر سرویس گیم پس در این شرکت پرداخته است. این سرویس در سال‌های اخیر از طرف توسعه‌دهندگان نیز بازخوردهای متفاوتی دریافت کرده است اما آمار سرسام‌آوری که بلومبرگ در این گزارش افشا کرده است، خبر از سرمایه‌گذاری بزرگ مایکروسافت در این سرویس می‌دهد.
در این گزارش آمده است که مایکروسافت سالانه 1 میلیارد دلار هزینه می‌کند تا بازی‌های تردپارتی از استودیوهای دیگر را به‌سمت گیم پس بکشاند که اغلب این هزینه‌ها شامل میلیون‌ها دلار برای راضی کردن آن‌ها برای امضای قرارداد می‌شود.

در این گزارش که توسط دینا باس و سیسیلیا دآناستازیو، خبرنگاران بلومبرگ نوشته شده است، جزئیاتی اعم از جدال بین مایکروسافت و سازمان رقابت و تنظیم بازار تا کنسول دستی بالقوه ایکس باکس پوشش داده شده است.
این گفتمان که بیشتر تمرکز آن روی ریاست سارا باند در ایکس باکس قرار داشت به بررسی گیم پس تبدیل شد. با نگاهی‌به گذشته متوجه نشانه‌هایی شدیم که چگونه این سرویس اشتراکی که با یک کتابخانه فروتنانه و قیمتی پایین به‌بازار عرضه شده بود، تبدیل‌به وزنه‌ای سنگین بر گردن مایکروسافت شد.
ایستادن پای چیزی که می‌توانست به‌صورت قطره‌ای و به‌مرور زمان برای مایکروسافت ارزش‌آفرینی کند، به‌جای تکیه کردن بر یک عرضه فوق‌العاده بزرگ که یک‌جا برایشان سودآوری داشته باشد، یک تغییر رویکرد اساسی برای این شرکت بود. این چیزی است که سارا باند نیز با اشاره‌به تغییر مدل عملیاتی ایکس باکس به‌آن اشاره کرده بود: «بین تلاش کردن برای مدیریت یک تاثیر شبکه‌ای و حداکثر کردن ارزش یک بازی تفاوت وجود دارد.»
بلومبرگ سپس اشاره می‌کند که مایکروسافت سالانه مبلغ هنگفت 1 میلیارد دلاری را هزینه آوردن بازی‌های ترد-پارتی به اکوسیستم گیم پس می‌کند که اخیرا پا را فراتر از کنسول‌های خانگی معمولی گذاشته و تبدیل به یک سیستم «همه جا بازی کن» شده است.
دینا باس و سیسیلیا دآناستازیو در این رابطه گفتند: «گیم پس یک تغییر بزرگ برای ناشران نیز بوده است. مایکروسافت حالا برای اینکه معامله را چرب کند، سالی 1 میلیارد دلار هزینه می‌کند تا بازی‌های ترد-پارتی را به سرویس خود بیاورد. عظمت این مبلغ برای ناشران کوچک حتی بیشتر از کفایت است. آن‌ها قبل از عرضه بازی خود چک چند میلیون دلاری‌شان را دریافت کنند، بخشی از مبلغ حق عضویت کاربران را نیز بگیرند و علاوه‌براین‌ها، ضمانتی برای دیده شدن بازی خود داشته باشند که در صورت قبول نکردن این معامله باید از آن چشم‌پوشی کنند.»
به‌گزارش Insider‌Gaming، نرخ حق اشتراک گیم پس اخیرا به‌دلیل تورم افزایش یافته است و بازی‌های خط مقدم آن نیز حذف شده یا تغییر کرده‌اند اما بدون شک این‌ها از قدرتی که این سرویس دارد کم نمی‌کنند. البته همین شرایط نیز در حال تغییر است. ماه آینده Call of Duty: Black Ops 6 به گیم پس می‌آید.
این سرویس در حال حاضر نیز شامل بازی‌های زیادی از مجموعه یوبیسافت و سرویس EA Play می‌شود که آن را تبدیل به یکی از پر و پیمان‌ترین پیشنهادات دنیای گیمینگ برای گیمرهای سراسر دنیا تبدیل کرده است و هر روز نیز بهتر هم می‌شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/755807/مایکروسافت-برای-آوردن-بازی‌های-جدید-به-گیم-پس-سالی-1-میلیارد-دلار-هزینه-می‌کند
بستن   چاپ