سیاست و بازاریابی - گجت نیوز / یاهو که رقیب قدیمی گوگل در حوزه موتورهای جستجوگر است، دوباره احیا خواهد شد و طی هفتههای آینده یک موتور جستجوی جدید و متفاوت رونمایی میکند.
یاهو میخواهد طی چند ماه آینده دوباره به بازار موتورهای جستجو بازگردد و تجربیات جدیدی را برای کاربران بهوجود بیاورد. انتظار میرود حضور دوباره آنها با یک موتور جستجوی کاملا جدید و بازنگری شده از قبل باشد که امکانات پیشرفتهای را در اختیار کاربرانش میگذارد.
بازار
رقابت قدیمی بین گوگل و یاهو مثل رقابت داستان تاریخی داوود و جالوت بود. گوگل که مهره ضعیفتری بود، بهخاطر فناوریهای پیشرفته، تمرکز روی نوآوری و ریسکپذیری بالایی که داشت پیروز این رقابت شد. در مقابل، یاهو که پیشینه بسیار درخشانی داشت، نتوانست خودش را به سرعت رقیب چابکش با شرایط و زمان وقف دهد و همین باعث شکستش شد. ما فراموش نمیکنیم که رقابت بین این دو شرکت نقش بسیار پررنگی در توسعه اینترنت داشت.
یاهو از سال 1995 که تأسیس شد، یکی از پیشروان بازار موتورهای جستجو بود. حالا امیدواریم که با بازگشت دوباره و احیا مجدد، یاهو بتواند قدمهای مثبتی را در این حوزه بردارد.
طبق آخرین آماری که در اکتبر 2023 منتشر شده، گوگل با 91.55 درصد بالاتری سهم را از بازار موتورهای جستجوگر دارد. بینگ و یاندکس با 3.11 و 1.83 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
آنطور که گفته میشود، جستجوگر جدید یاهو قرار است در نخستین هفتههای سال 2024 معرفی شود. قطعا طی هفتههای آتی اطلاعات بیشتری از این جستجوگر بهدست ما خواهد رسید که با شما بهاشتراک میگذاریم.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/722418/یاهو،-رقیب-قدیمی-گوگل-دوباره-احیا-میشود!