سیاست و بازاریابی
وقتی تاکسی لاکچری طالبان، ایرانی‌ها را فریب داد
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402 - 12:10:22
سیاست و بازاریابی - برخی افراد ناآگاه در توییتر، تویوتا کرولا را به عنوان تاکسی جدید افغانستان در حکومت طالبان معرفی کرده‌اند؛ اما این داستان چقدر واقعیت دارد؟

گجت نیوز: برخی افراد ناآگاه در توییتر، تویوتا کرولا را به عنوان تاکسی جدید افغانستان در حکومت طالبان معرفی کرده‌اند؛ اما این داستان چقدر واقعیت دارد؟
فیک نیوز، ویروس جدید در شبکه‌های اجتماعی است. اخبار زیبا و هیجان انگیزی که در نگاه اول، در مغز شما حک می‌شوند و شما را وادار می‌کنند تا آن‌ها را نشر دهید. درست مثل خبر ناوگان تاکسی تویوتا کرولا در حکومت طالبان!
در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:
ویدئویی جالب از خودروهای فیروزه‌ای طالبان
ناوگان تاکسی تویوتا کرولا در افغانستان

سیاست و بازاریابی


تمام ماجرا از عکس بالا استارت خورد. تصویری که در ابتدا توسط یک اکانت معمولی در توییتر منتشر شد و سپس یک فرد (به اصطلاح کارآفرین) آن را در بوق و کرنا کرد و به زمین و زمان بد و بیراه گفت! ا
ما واقعیت ماجرا چیست؟ کاملا واضح است که افغانستان در شرایط فعلی و با حضور طالبان، توانایی پیشرفت در ابعاد گسترده را ندارد. تفکری که نیمی از جمعیت خودش را از تحصیل منع کند، چگونه می‌تواند به فکر پیشرفت کردن باشد؟ چه برسد به تاکسی کردن تویوتا کرولا، آن هم در سطح گسترده.

سیاست و بازاریابی


تاکسی تویوتا کرولا مدل 2000 در شهر کابل
نیازی به توضیح نیست که حضور دو دستگاه تویوتا کرولا در ناوگان تاکسیرانی افغانستان، یک اقدام نمایشی بوده؛ وگرنه با کمی گشت و گذار در اینترنت متوجه می‌شوید که وضعیت تاکسی‌های معمولی در افغانستان، حتی از وضعیت تاکسی‌های ایران در دهه 80 هم اسفناک‌تر است. متاسفانه افغانستان به دلایلی زیادی که عمده آن‌ها به جنگ داخلی مربوط می‌شود، هیچ وقت نتوانسته تا صنعت خودرو خود را بومی سازی کند و به همین خاطر، اکثر تاکسی‌هایی که در کابل تردد می‌کنند به تویوتا کرولاهای مدل 2000 مربوط می‌شوند؛ یعنی خودروهایی با عمر بیش از 20 سال!
تاکسی‌های تویوتا کرولا افغانستان، احتمالا مربوط به قطر هستند

سیاست و بازاریابی


ناوگان تاکسی کاروا قطر
اگر به کشور قطر سفر کرده‌ باشید، احتمالا با سرویس تاکسی کاروا (Karwa Taxi) رو به رو شده‌اید. لیوری یا همان رنگ خودروها در تاکسی‌های کاروای قطر، رنگ آبی فیروزه‌ای است. در تصویر بالا می‌توانید تصویری از ناوگان بزرگ کاروا را تماشا کنید.

سیاست و بازاریابی


تاکسی کاروا با رنگ آبی فیروزه‌ای و تبلیغات محیطی
با توجه به اینکه رنگ آبی فیروزه‌ای برای تاکسی‌های مسافربری، یک رنگ خاص به حساب می‌آید و هرکسی از آن استفاده نمی‌کند، احتمال می‌دهیم که تاکسی‌های تویوتا کرولا در افغانستان، از سرویس تاکسی کاروای قطر قرض گرفته شده باشند. همچنین اگر به تصویر اصلی مقاله دقت کنید، یک لکه سفید و یک پوشش سفید رنگ را روی کاپوت و درب‌های خودرو می‌بینید که به نظر می‌رسد برای مخفی کردن چیزی نصب شده باشند. با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که این قسمت‌ها در تاکسی‌های کاروا، به محل تبلیغات مربوط می‌شوند؛ دیگر نیازی به توضیح بیشتر نیست!

سیاست و بازاریابی


رشته‌ کوه‌های چشم نواز واخان در شمال شرقی افغانستان
در پایان آرزو می‌کنیم که سایه شوم جنگ، فقر و خرافات، از مردم زحمتکش افغانستان دور باشد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، آن‌ها بهترین خودروهای جهان را داشته باشند و صدای خنده و شادی، از تک تک‌ خانه‌های این کشور شنیده شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/692142/وقتی-تاکسی-لاکچری-طالبان،-ایرانی‌ها-را-فریب-داد
بستن   چاپ