سیاست و بازاریابی - 49 میلیون گوشی در اروپا طی سهماهه اول 2022 فروخته شد که کمترین تعداد کل سهماهه اول از سهماهه اول 2013 است. سامسونگ با بالاترین سهم بازار از سهماهه سوم 2020 برترین فروشنده باقی ماند.
بهگزارش سمموبایل ، بازار گوشیهای هوشمند اروپا در سهماهه اول 2022 افت کرد و سامسونگ نیز با 16 درصد کاهش سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. باوجوداین، غول فناوری کره جنوبی همچنان پیشتاز سایر تولیدکنندگان گوشی هوشمند از جمله اپل و شیائومی است. براساس آمار شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، این شرکت 35 درصد از بازار گوشیهای هوشمند اروپا را در سهماهه اول 2022 به دست آورد که نسبت به سال گذشته 37 درصد کاهش پیدا کرده است. اپل با 25 درصد از سهم بازار که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده، پس از سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفت و سهم شیائومی طی یک سال از 19 درصد به 14 درصد کاهش پیدا کرد.
از دست دادن مقدار 2 درصد سهم بازار سامسونگ در سهماهه اول 2022 شاید به این دلیل باشد که کل بخش گوشیهای هوشمند اروپا از دورانی سخت عبور کرده است. بهگفتهی ناظران صنعت، در مجموع 49 میلیون گوشی هوشمند در سهماهه اول 2022 به اروپا فرستاده شده که به پایینترین سطح سهماهه از سهماهه اول 2013 رسیده است. مقالهی مرتبط: ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس به پایینترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید
بازار گوشیهای اروپا بهدلیل کمبود قطعات مرتبط با کووید و درگیریهای روسیه-اوکراین از این وقفه در پیشرفت رنج میبرد. هزینههای مصرفکننده نیز بهدلیل افزایش سطح تورم روندی نزولی پیدا کرده است. ناظران بازار پیشبینی کردهاند که وضعیت برای بخش گوشیهای هوشمند اروپایی در سهماهه دوم بدتر خواهد شد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/239593/ادامه-سلطه-سامسونگ-بر-بازار-گوشیهای-هوشمند-اروپا؛-اپل-و-شیائومی-در-جایگاههای-بعدی