سیاست و بازاریابی
مرسدس بنز، جدیدترین هیولای خود را رونمایی کرد
چهارشنبه 15 دي 1400 - 08:54:44
سیاست و بازاریابی - مرسدس بنز از خودروی مفهومی جدید خود با نام ویژن EQXX رونمایی کرده که عضویی متفاوت برای این خانواده آلمانی به نظر می رسد.
برترین‌ها: کمپانی مرسدس بنز طبق وعده قبلی خود با رسیدن به روز سوم ژانویه از یک کانسپت برقی پیشرفته رونمایی کرد. همانطور که از تیزر‌های قبلی مشخص بود، این کانسپت ویژن EQXX نام دارد و در آن بیش از هر چیز دیگر بر بهینه بودن و بیشترین راندمان ممکن تمرکز شده است.
EQXX وسیله‌ای پاک برای سفر بدون توقف از برلین (آلمان) به پاریس در فرانسه (حدود 1055 کیلومتر) است، زیرا پیشرانه الکتریکی آن از باتری قدرتمندی استفاده می‌کند که برد حرکتی 1000 کیلومتر را در اختیار مجموعه قرار خواهد داد. با توجه به این آمار، مرسدس ادعا کرده که یک راننده با استفاده عادی از خودرو تنها 2 بار در ماه نیاز به شارژ باتری آن دارد!

سیاست و بازاریابی


همه این موارد بدون اشاره دقیق به ظرفیت دقیق باتری مطرح شده و فعلا نمی‌توان اظهار نظری درباره آن داشت، اما مقامات مرسدس گفته اند:، اما مرسدس بنز گفته که از باتری با ظرفیت کمتر از 100 کیلووات ساعت استفاده شده است. نکته جالب توجه اینکه این بسته باتری در مقایسه با نمونه به کار رفته در EQS به میزان 30 درصد سبک‌تر بوده و 50 درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

سیاست و بازاریابی


علاوه بر اینها، باید اشاره کنیم که حداکثر ولتاژ پک باتری EQXX برابر با 900 ولت است و همراه با فریم 495 کیلوگرم وزن دارد. همین امر باعث شده وزن کلی خودرو در رقم 1750 کیلوگرم حفظ شود که با استاندارد‌های فعلی برای یک اتومبیل الکتریکی عددی پایین به حساب می‌آید. برای اینکه یک مرجع برای مقایسه داشته باشید، باید بگوییم سدان C 300 وزنی برابر با 1675 کیلوگرم دارد.از نظر ابعاد باید گفت مرسدس بنز EQXX طولی برابر با 463 سانتی‌متر دارد و فاصله محوری آن 280 سانتی‌متر است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم نسل جدید C کلاس 475 سانتی‌متر طول و 286 سانتی‌متر فاصله محوری دارد.

سیاست و بازاریابی


همانطور که در تصاویر ضمیمه شده نیز می‌توانید مشاهده نمایید، مرسدس بنز ویژن EQXX از بدنه‌ای قطره‌ای شکل و بسیار آیرودینامیک برخوردار است. این کانسپت پیشرفته دماغه‌ای بسیار کم ارتفاع دارد و با ضریب درگ 0.17 جزوه آیرودینامیک‌ترین خودرو‌های تولیدی تاریخ و آیرودینامیک‌ترین ساخته مرسدس بنز به شمار می‌رود.

سیاست و بازاریابی


به منظور دستیابی به چنین ضریب خیره‌کننده‌ای، مرسدس بنز تمهیداتی را اندیشیده که طراحی کشیده قسمت انتهایی با دیفیوزر یکپارچه، شکاف‌های فعال مخصوص هدایت هوا و پوشش مخصوص رینگ از جمله آن‌ها هستند. کانسپت مرسدس بنز EQXX از تایر‌های مخصوصی بهره می‌برد. این تایر‌ها مقاومت چرخشی بسیار کمی دارند و توسط بریجستون ساخته شده‌اند.

سیاست و بازاریابی


در طراحی EQXX بطور ویژه‌ای قوانین ائروداینامیک مدنظر قرار گرفته است. برای مثال در قسمت دماغه با ضریب درگ باورنکردنی 0/18، یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.
قسمت عقب خودرو نیز شباهت زیادی به خودرو‌های کلاسیک دهه 70 میلادی دارد، یعنی چیزی میان کوپه و فست بک که آن دوران بسیار پرطرفدار بود و ظاهرا ویژگی‌های برتر ائروداینامیک این طراحی باردیگر مورد توجه طراحان مرسدس بنز قرار گرفته است.کانسپت مرسدس بنز EQXX از تایر‌های مخصوصی بهره می‌برد. این تایر‌ها مقاومت چرخشی بسیار کمی دارند و توسط بریجستون ساخته شده‌اند.

سیاست و بازاریابی


مثل نمای بیرونی، کابین ویژن EQXX نیز پیشرفته و مدرن طراحی شده است. بدون شک شاخص‌ترین المان حاضر در این بخش یک نمایشگر بسیار عریض 47.5 اینچی است که دو ستون A را به هم متصل می‌کند! این نمایشگر دارای رزولوشن 8 K بوده و اطلاعات مربوط به سیستم مسیریاب را با گرافیک سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد.
جالب آنکه مسیریاب این کانسپت می‌تواند نمایی شبیه‌سازی شده از ماهواره و یا نمایی سه بعدی از ارتفاع 10 متری را به راننده نشان دهد. این خودروساز در ساخت کابین مرسدس بنز EQXX توجه ویژه‌ای نیز به استاندارد‌های زیست محیطی داشته است.

سیاست و بازاریابی


مواد با پایه طبیعی و گیاهی بخش مهمی از جزئیات کابین را به خود اختصاص داده است. چرم گیاهی، کفپوش با پایه بامبو و بافت مقاوم بایواستیل (که به آن تار عنکبوت مصنوعی نیز می‌گویند و 20 برابر در مقایسه با فولاد استحکام بیشتری دارد) بخشی از این رویکرد هستند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/228018/مرسدس-بنز،-جدیدترین-هیولای-خود-را-رونمایی-کرد
بستن   چاپ