سیاست و بازاریابی - ایکس ویژن یکی از برندهای نامآشنای ایرانی از گروه تجاری مادیران است که سال 1385 بنیانگذاری شد. در سالهای اخیر، این برند پیشرفتهای درخورتوجهی به خود دیده است.
ایکس ویژن یکی از برندهای فعال در صنعت صوتی و تصویری و لوازم خانگی بازار ایران است که در سالهای اخیر، بیشازپیش در کانون توجه قرار گرفته و با هدف رفع نیاز مصرفکنندگان ایرانی محصولاتی همگام با تکنولوژی جهانی عرضه میکند. ایکسویژن از ابتدای فعالیتش از خطوط تولید بهروز و استاندارد استفاده کرده و کوشیده است محصولات باکیفیتی با قیمت مناسب دردسترس مشتریان قرار دهد. تاریخچه تأسیس مجموعه مادیران
سال 1343، محمود امیری گروه مادیران را با عنوان «شرکت امیری و شرکا» بنیان نهاد. یک سال پس از بنیانگذاری، این شرکت با نام «مرکز ماشینهای اداری ایران» فعالیتش را ادامه داد و نمایندگی انحصاری برند Olivetti و ماشینحسابهای الکترونیکی Sharp را دریافت کرد. در آن دوران، ماشینحسابهای شارپ در دنیا معروف بودند و ماشینحسابهایی پیشرفته محسوب میشدند. پویش تبلیغاتی «فقط شارپ!» به محبوبیت این برند در بازار ایران کمک کرد. مرکز ماشینهای اداری ایران نخستین شرکت خصوصی ایرانی بود که دستگاه فاکس را در بازار عرضه کرد. شرکت مذکور درادامه این مسیر موفق شد نمایندگی انحصاری دستگاههای سکه و پولشمار بانکی De La Rue را نیز دریافت و سال 1368 اولین لپ تاپ با برند شارپ را روانه بازار کند.
مادیران سالها در زمینه IT و ماشینهای اداری فعالیت کرد و بر تجربههایش در این زمینه افزود تا اینکه در سال 1385 تصمیم گرفت برندی جدید با عنوان ایکس ویژن (Xvision) بهمنظور تولید محصولات صوتی و تصویری راهاندازی کند. نخستین محصول ایکسویژن تلویزیون 32 اینچ 32IM11 بود
ایکس ویژن از خطوط تولید بهروز استفاده کرد و توانست در زمانی کوتاه جایگاه مناسبی در بازار ایران بیابد و با برندهای محبوب کرهای رقابت کند. ایکس ویژن در ابتدا تلویزیون و گیرنده دیجیتال تولید میکرد؛ اما درادامه تنوع محصولات تولیدیاش را افزایش داد. نخستین محصول برند ایکس ویژن، تلویزیون 32 اینچ LCD مدل 32IM11 بود که سال 1385 دردسترس مشتریان قرار گرفت.
خطوط تولید مادیران سالها مانیتورهای ال جی را میساختند و زمانش رسیده بود که این شرکت سراغ تولید مانیتور اختصاصی ایکس ویژن برود. سال 1391، ایکس ویژن مانیتور ساخت و گامی دیگر در مسیر توسعه محصولاتش برداشت؛ البته آغاز تولید مانیتورهای ایکس ویژن بهمعنی پایان تولید مانیتورهای ال جی نبود. مادیران میگوید همواره تلاش کرده است محصولات ایکس ویژن را با بهرهگیری از بهروزرترین فناوریهای جهان تولید کند. در همین زمینه، تلویزیونهای UHD 4K ایکس ویژن تولید شدند. ایکس ویژن بهمرورزمان تنوع تلویزیونهایش را افزایش داد تا پاسخگوی انواع سلیقهها باشد. تلویزیونهای ایکس ویژن انواع مختلفی را شامل میشد؛ از تلویزیونهای معمولی تا هوشمند و با کیفیتهای HD تا 4K و در ابعاد 24 تا 65 اینچی. ایکس ویژن هماکنون در وبسایت رسمیاش تلویزیون، یخچالفریزر، ماشین لباسشویی و مانیتور میفروشد.
آذر 1397، مادیران مجوزهای لازم را کسب کرد تا بهعنوان شرکت سهامی عام وارد بازار سرمایه شود. در آن سال، سهام مادیران عرضه اولیه شد. مادیران میگوید هدفش از عرضه سهام در فرابورس ایران، کسب سرمایه برای توسعه شرکت و راهاندازی کارخانه تولید لوازم خانگی بوده است. طبق اطلاعات رسمی، بیش از 120،000 سهامدار شریک گروه تجاری مادیران هستند. دی همان سال، کلنگزنی پروژه احداث کارخانه لوازم خانگی مادیران را شاهد بودیم. بدینترتیب، ایکس ویژن فرایند تولید لوازم خانگی را نیز بهمرورزمان آغاز کرد. کارخانه یادشده در زمینی به مساحت صدهزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی پیام با سرمایه پنجهزار میلیارد ریالی راهاندازی شد و بزرگترین کارخانه فعال این صنعت در استان البرز محسوب میشود. بهگفته مادیران، کارخانه جدید میتواند سالانه 550 هزار دستگاه یخچالفریزر و ماشین لباسشویی و کولرگازی تولید کند. ایکس ویژن، 1399 را سال شکوفایی خود میداند. در این سال با وجود همهگیری ویروس کرونا، ایکس ویژن فروش رضایتبخشی تجربه کرد؛ تا حدی که این برند ادعا میکند رکورد فروش سالهای قبل را شکسته است. فروش ایکس ویژن در پنج ماه نخست سال 1399 درمقایسهبا پنج ماه نخست سال 1398 رشد 37 درصدی را تجربه کرد و سهم درخورتوجهی از این فروش به تلویزیونهای ایکس ویژن ارتباط دارند. ایکس ویژن میگوید شبکه توزیعی با بیش از دوهزار نماینده پخش در سراسر ایران دارد که از این شبکه فروش گسترده بیش از دویست فروشگاه نماینده اختصاصی و برند شاپ ایکس ویژن هستند. طبق جدیدترین نظرسنجیها، بیش از 70 درصد از مردم ایران ایکس ویژن و محصولاتش را میشناسند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/203462/داستان-برند-ایکس-ویژن؛-پلهپله-تا-موفقیت