سیاست و بازاریابی
الگوریتم های اینستاگرام + 14 گام تا رسیدن به اکسپلور
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 10:26:09
سیاست و بازاریابی - الگوریتم­‌های 2021 اینستاگرام چیست؟ صفحه اکسپلور چیست و چه کاربردی دارد؟ برای رسیدن به صفحه اکسپلور چه باید کرد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال­‌ها هستید، خواندن این مطلب به شما پاسخ‌­هایی ساده و در عین حال کاربردی می­‌دهد.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب و پرطرفدار است که بیش از 800 میلیون کاربر دارد. این مساله باعث شده افراد زیادی این شبکه را برای بازاریابی و کسب درآمد انتخاب کنند. آشنایی با الگوریتم­‌های اینستاگرام و رسیدن به اکسپلور از مهم­ترین فاکتورها برای موفقیت شما در این شبکه اجتماعی است.
چرا اینستاگرام؟
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی بوده که با سرعتی بسیار بیشتر از رقبای خود در حال گسترش و توسعه در میان افراد و کاربران است. طبق تحقیقات در حال حاضر اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر دارد که حدود 60 درصد آن­ها کاربر فعال هستند.
روزانه بیش از 70 میلیون محتوا در صفحات مختلف این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌­شود. بسیاری از افراد این شبکه اجتماعی را برای بازاریابی، فروش، معرفی خود و خدماتشان و کسب درآمد به روش‌­های مختلف انتخاب کرده­‌اند. در صورتی که شما بتوانید با روش­‌های مختلف و آشنایی با الگوریتم­‌های اینستاگرام جایگاه مناسبی در این شبکه اجتماعی به دست آورید، می­‌توانید همانند بسیاری از افراد معروف ماهیانه بیش از 10 تا 100 میلیون تومان درآمد داشته باشید!

سیاست و بازاریابی


الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021 بعد از تولد 11 سالگی
بیش از 11 سال از فعالیت اینستاگرام در دنیای مجازی می­‌گذرد و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعداد کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به سال­ها و یا حتی ماه‌های قبل جهش پیدا کرده است. متناسب با این افزایش کاربران، اینستاگرام نیز به دنبال ارتقای قابلیت‌ها و توانایی­‌های خود است تا کاربران بتوانند به خوبی صفحات مورد علاقه‌شان را پیدا کرده و محتواهایی که می­‌خواهند را ببینند.
الگوریتم­‌های جدید اینستاگرام بر اساس هوش مصنوعی تغییرات بسیار زیادی کرده تا در زمان کوتاه‌تری شما را به آن چه که می­‌خواهید برساند. بر اساس این الگوریتم­‌های جدید، اینستاگرام سعی می­‌کند پست­‌هایی را به شما نمایش دهد که شما به آن­ها علاقه‌مند هستید. اما چگونه؟ اینستاگرام با توجه به 7 فاکتور می­‌تواند علاقه‌مندی شما را حدس بزند:
پست­‌هایی که لایک کرده­‌اید پست‌­هایی که ذخیره کرده‌­اید پست­‌هایی که به اشتراک می‌­گذارید پست­‌های مشابه­‌ای که با آن تعامل داشته­‌اید، مثلا پستی که کامنت می­‌گذارید ویدئو­هایی که تا انتها نگاه می­‌کنید افرادی که فالو کرده‌­اید. اینستاگرام بر اساس این موارد متوجه می‌­شود که شما به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینستاگرام طبق الگوریتم­‌های جدید خود متوجه می­‌شود شما بیشتر کدام فالوررهایتان را دوست دارید. افرادی که برای آن­های استیکر­های عاشقانه و محبت آمیز می­‌فرستید، آن­ها را منشن می­‌کنید و یا برای آن­ها محتواهایی خنده دار و یا عاشقانه می­‌فرستید را به خوبی تشخیص خواهد داد.
الگوریتم­‌های اینستاگرام برای پست
یکی از الگوریتم‌­های جدید اینستاگرام برای نحوه نمایش دادن پست­‌های فالوورهایتان است. اگر تعداد فالورهایتان زیاد باشد، شما مجبور هستید مدام صفحه اینستاگرام را بررسی کنید تا تمامی پست­‌های فالوورهای خود را ببینید.
تا مدت­‌ها پیش نحوه نمایش پست­‌ها در اینستاگرام بر اساس زمان بود. یعنی اگر شما در ساعت 10 آنلاین می‌شدید، پست­‌هایی را می‌­دید که ساعت 10 یا یک ربع قبل از آن توسط فالوورهایتان به اشتراک گذاشته شده بود. ممکن بود شما پستی که فالوور شما دو ساعت قبل به اشتراک گذاشته بود را چون در انتهای صفحه قرار می­‌گرفت نمی‌­دید.
الگوریتم جدید اینستاگرام این روش را برای مشاهده پست به طور کلی تغییر داده است. این الگوریتم اولا طبق علاقه‌مندی‌­های شما تشخیص می­‌دهد که شما به محتوای پست علاقه‌مند هستید یا خیر تا آن را به شما نمایش دهد.
دوما ابتدا پست منتشر شده را به 10 درصد از فالوورهای شما نمایش می­‌دهد. اگر این پست توانست رضایت دوستان شما را به دست آورد. یعنی فالوورهای شما آن را لایک یا ذخیره کنند و یا برای آن کامنت بگذارند، پست برای شما نیز نمایش داده می­‌شود.

سیاست و بازاریابی


الگوریتم اینستاگرام برای نمایش استوری
الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش استوری نیز مشابه با نمایش پست­‌ها است. یعنی اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، استوری­‌هایی طبق اولویت به شما نمایش داده می‌­شود که شما با آن­ها تعامل بیشتری برقرار کرده باشید. آن­ها را بیشتر دیده باشید، ریپلای کرده باشید، در نظر سنجی­‌های آن­ها شرکت کرده باشید و غیره.
صفحه اکسپلور و الگوریتم اینستاگرام برای نمایش آن به کاربران
یکی دیگر از الگوریتم‌­های اینستاگرام برای نمایش محتوا به کاربران مربوط به صفحه اکسپلور می­‌شود. تا اینجای کار هر چیزی که راجع به آن صحبت کردیم مربوط به فالوورهای شما و پست­‌هایی بود که آن­ها به اشتراک می­‌گذاشتند. اما صفحه اکسپلورر کمی متفاوت است.
صفحه خانه یا فید صفحه اصلی شما، جایی است که پست­‌های فالوورهایتان به شما نمایش داده می‌­شود. صفحه اکسپلور همان صفحه جست و جو است که شما می­‌توانید پست­‌های افرادی که شما آن­ها را دنبال نکرده‌­اید نیز ببینید. الگوریتم­‌های جدید اینستاگرام بر صفحه اکسپلور نیز تاثیرگذار بود. جالب است بدانید صفحه اکسپلور شما و هر کدام از فالوورهایتان متفاوت است. پست­‌هایی که در این صفحه به شما نمایش داده می‌­شود، دقیقا بر اساس علاقه‌مندی­‌های شما است. برای مثال اگر شما بیش از هر پست دیگر، پست‌­های مربوط به میکاپ را می­‌بینید، در صفحه اکسپلور شما بیش از هر موضوع دیگر پست‌­هایی در همین زمینه به شما نمایش داده می‌­شود.

سیاست و بازاریابی


صفحه اکسپلور، بازاریابی رایگان اما بسیار درآمدزا
اگر شما یک پیچ کاری دارید و قصد کسب درآمد از طریق آن را دارید، بهترین و مهم­ترین کاری که باید انجام دهید، قرار گرفتن در صفحات اکسپلور کاربران است. اگر پست­‌های شما در صفحه اکسپلور کاربران قرار گیرد، احتمال مشاهده آن توسط کاربران، تعامل با آن، ذخیره کردن، تگ کردن و غیره بسیار بالا می‌­رود. زیرا همان طور که در بالا اشاره شد، صفحات مورد علاقه هر کاربر به او نمایش داده می­‌شود، بنابراین احتمال مشاهده و تعامل با آن زیاد است.
راه یافتن به صفحه اکسپلورر بهتر از هر بازاریابی است که شما برای انجام آن باید هزینه­‌های زیادی پرداخت کنید. برای آن که بتوانید صفحه خود را به اکسپلور برسانید، ترفندهای زیر به شما کمک بسیار زیادی می‌­کند.
ترفندهایی برای رسیدن به صفحه اینستاگرام
بعد از آن که با الگوریتم‌­های جدید اینستاگرام و صفحه اکسپلور آشنا شدید، بهتر است بدانیم از طریق چه ترفندهایی می­‌توانیم صفحه خود را به اکسپلور برسانیم. بهترین و کاربردی‌ترین این ترفندها شامل موارد زیر است:
پست و محتوایی متناسب با علاقه کاربران خود منتشر کنید
شما به عنوان ادمین یک صفحه از اینستاگرام باید بتوانید میزان علاقه‌مندی کاربران به پست‌­های خود را تشخیص داده و متناسب با آن­ها پست­‌های بعدی خود را منتشر کنید.
برای مثال اگر شما یک صفحه مربوط به مراقبت­‌های طبیعی از پوست و مو دارید، متوجه می­‌شوید که پست­‌های مربوط به ماسک­‌های خانگی پوست و مو بیش از پست­‌های دیگرتان لایک و کامنت گرفته و مثلا معرفی دستگاه­‌های پاک سازی پوست با تعامل زیادی روبه رو نشده است. برای آن که بتوانید به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید، باید متناسب با علاقه‌مندی کاربران خود پست­‌هایی مربوط به ماسک­‌های خانگی جدیدتر منتشر کنید.

سیاست و بازاریابی


تعامل کاربران با خودتان را بالا ببرید
منظور از تعامل کاربر با شما تعداد لایک­‌ها، کامنت­‌ها و ذخیره کردن­‌ها و به اشتراک گذاری کاربران شما است. هر چه تعداد این تعامل‌­ها بیشتر باشد، احتمال وارد شدن شما به صفحه اکسپلور بیشتر خواهد شد. ادمین­‌های صفحات پرطرفدار از راهکارهای مختلفی برای افزایش این تعامل استفاده می‌­کنند. برای مثال برای کاربران خود جوایز و قرعه کشی‌­هایی در نظر می‌­گیرند و شرط شرکت در این قرعه کشی­‌ها را لایک و تعداد کامنت بیشتر قرار می‌­دهند.
تعامل شما با کاربر
تعامل در صفحه اینستاگرام تنها محدود به تعامل کاربران با شما نیست. بلکه شما نیز باید بتوانید به شکل کاربردی و سازنده­‌ای با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. برای این کار می‌­توانید کامنت­‌های آن­ها را ریپلای کنید، فالوورهای فعال خود را منشن کنید، پاسخ ریپلای آن­ها را بدهید و سعی کنید تعامل با کاربران دو طرفه باشد.

سیاست و بازاریابی


انتشار پست‌­های جدید را به تعویق نیاندازید
درست است که زمان در الگوریتم‌­های جدید اینستاگرام نقش تعیین کننده ندارد، اما طبیعی است که پستی که شما یک هفته پیش منتشر کرده‌­اید، پایین‌تر از پست افرادی قرار می‌­گیرد که هر روز مطالب و پست­‌های جدید به اشتراک می­‌گذارند. بنابراین سعی کنید که هر روز به تعداد کافی پست­‌های مناسب و جذاب در صفحه خود قرار دهید تا شانس قرار گرفتن در صفحه اکسپلور را از دست ندهید.
بعد از انتشار پست تا یک ساعت، آن را ویرایش نکنید
بعد از آن که شما پستی را در صفحه خود منتشر کنید، اینستاگرام حدود یک ساعت اول آن را بررسی می­‌کند. اگر شما بعد از انتشار یک پست بلافاصله آن را حذف و یا ویرایش کنید، شانس بررسی آن توسط اینستاگرام و دادن رتبه بالا به آن به شدت کاهش پیدا می­‌کند. بنابراین قبل از انتشار هر پست همه چیز آن را بررسی کرده تا بعدا نیازی به ویرایش یا حذف پیدا نکند.

سیاست و بازاریابی


از هشتگ استفاده کنید
هشتگ‌­ها فاکتورهایی هستند که در اینستاگرام برای پیدا کردن و نمایش پست­‌های مرتبط مورد استفاده قرار می­‌گیرد. برای مثال یک کاربر صفحه خاصی که آموزش آشپزی داشته باشد را نمی­‌شناسد و به دنبال طرز تهیه کیک گردویی است، می‌­تواند در قسمت جست و جوی اینستاگرام عبارت #کیک گردویی را سرچ کرده تا صفحاتی که در آن­ها پستی با این هشتگ وجود دارد به او نمایش داده شود.
بنابراین اگر شما بتوانید به صورت اصولی و مناسب از هشتگ استفاده کنید هم تعداد بازدیدکنندگان صفحه خود را بالا برده و هم می‌­توانید به صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند به این موضوع قرار بگیرید.
نکته مهم استفاده اصولی از هشتگ گذاری است. برای هر پست شما می­‌توانید تا 30 هشتگ قرار دهید، اما تعداد قابل قبول و مناسب برای هر پست حداکثر 8 تا 10 عدد است. استفاده بیش از حد از هشتگ‌­ها برای اینستاگرام یک سئوی سیاه محسوب شده و هیچ تاثیر مثبتی نمی­‌گذارد.
نکته دوم آن که حتما هشتگ شما متناسب با موضوع پستی که به اشتراک می­‌گذارید باشد تا بتواند تاثیر کافی در جست و جوی اینستاگرام و پیدا کردن آن توسط کاربران بگذارد.
محتوایی انتخاب کنید که مخاطب زمان بیشتری روی آن صرف کند
همانند سئوی صفحات گوگل زمانی که کاربران در صفحه شما باقی می­‌مانند نیز یک فاکتور موثر برای امتیازدهی اینستاگرام شمرده می‌­­شود. اگر کاربران بعد از مشاهده پست شما بلافاصله صفحه شما را ترک کنند، اینستاگرام تصور می‌­کند که آن پست برای کاربر جذاب و یا کاربردی نبوده است. بنابراین سعی کنید محتواهایی جذاب داشته باشید تا کاربران زمان بیشتری را روی آن صرف کنند. استفاده از ویدئو به جای عکس یک راهکار بسیار ساده و در عین حال کاربردی است که می‌­تواند مدت زمان ماندن کاربر در صفحه شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

سیاست و بازاریابی


لوکیشن یا موقعیت مکانی پست خود را فعال کنید
از دیگر ترفندهایی که می‌­تواند شما را وارد صفحه اکسپلور کاربران کند، استفاده از لوکیشن یا همان موقعیت مکانی است. اینستاگرام نسبت به موقعیت مکانی حساس بوده و سعی می­‌کند پست­‌هایی را به کاربران نشان دهد که در همان موقعیت جغرافیایی و یا نزدیک به آن قرار دارند. برای مثال اگر شما موقعیت جغرافیایی پست خود را برج میلاد یا باغ گل­‌های اصفهان بزنید، احتمال اینکه این پست به کاربرانی که در این محدوده جغرافیایی قرار دارند نمایش داده شود، بالا می­‌رود.
نکته مهم آن که اینستاگرام کاملا متوجه لوکیشن­‌های فیک خواهد شد. یعنی اگر شما در موقعیت جغرافیایی که آن را زده‌­اید، نباشید، اینستاگرام آن را تشخیص داده و به عنوان یک سئوی سیاه به صفحه شما امتیاز منفی خواهد داد.
از لایو استفاده کنید
از دیگر ترفندهایی که تعامل کاربران با سایت شما را بالا برده و می­‌تواند دروازه ورود شما به صفحه اکسپلور کاربران باشد، برگزاری لایو است. اگر شما به تعداد کافی در هر هفته لایو داشته باشید و تعداد قابل توجهی از کاربران در صفحه شما حضور داشته باشند، اینستاگرام صفحه شما را یک صفحه مفید و جذاب برای کاربران تشخیص داده و با بردن آن به صفحه اکسپلور می­‌خواهد افراد دیگر نیز از محتواهای آن استفاده کنند.
از کاربران خود بخواهید نوتیفیکشن پست­‌های شما را فعال کنند
اگر پست­‌های شما برای کاربران به اندازه کافی جذاب و کاربردی باشد، کاربران منتظر خواهند ماند تا بلافاصله بعد از انتشار پست شما آن را ببینند. برای این کار کاربران نوتیفیکیشن پست‌­های شما را فعال می‌­کنند تا بلافاصله بعد از آپلود کردن آن متوجه شوند. برای این کار می‌­توانید از پست­‌های سریالی استفاده کرده تا کاربران منتظر پست­‌های بعدی و نتیجه کار بمانند.
اگر تعداد قابل توجهی از فالوورهای شما این کار را انجام دهند، اینستاگرام تشخیص می‌­دهد که مطالب شما برای کاربران مفید بوده و در نتیجه به آن امتیاز بالایی می­‌دهد. هر چه رتبه و جایگاه شما از نظر اینستاگرام بالاتر باشد، شانس شما برای ورود به صفحه اکسپلور بالاتر می‌­رود.

سیاست و بازاریابی


پست‌­های خود را در زمان مناسب منتشر کنید
برای موفقیت کسب و کار در اینستاگرام نیز ابزارهای آنالیز بسیاری وجود دارد که شما می‌­توانید با استفاده از آن­ها رفتار کاربران خود را بررسی کرده و متناسب با آن­ها اقدام کنید. یکی از فاکتورهای مهم در این ابزارهای آنالیز، بررسی بازه زمانی است که کاربران وارد اینستاگرام می‌­­شوند. اگر شما زمان انتشار پست‌­های خود را در زمان­‌هایی قرار دهید که کاربران بیشتری آنلاین هستند، تا حد زیادی کارایی پست­‌های خود را بالاتر برده و سریع­تر به صفحه اکسپلور وارد خواهید شد.
اینفلوئنسرها و افراد معروف در حوزه فعالیت خود را تگ کنید
از دیگر اقدامات کاربردی که می‌­تواند تاثیر زیادی بر ورود شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام داشته باشد، تگ کردن افراد معروف و اینفلوئنسرها در حوزه کاری خود است. شما می‌­توانید صفحات این افراد را فالو کنید و در پست­‌های خود آن را تگ کنید. این مساله باعث می‌­شود پست شما برای افراد بیشتری نمایش داده شود.
استفاده از CTA و یا اقدام به انجام کار
اقدام به انجام کار یک ترفند کاربردی در صفحات اینترنت و موتورهای جست و جو است برای آن که کاربران را دقیقا به سمت کاری که می­‌خواهید سوق دهد. این ترفند در اینستاگرام نیز می‌­تواند تا حد زیادی منجر به موفقیت شما شده و شانس ورود به صفحه اکسپلور را بالا ببرد. برای انجام این ترفند با کاربران خود تعارف نکنید! سعی کنید مستقیما به آن­ها بگوئید به دنبال چه هستید و از آن­ها چه می­‌خواهید.
از محتوای وایرال شده دوباره استفاده کنید
محتوا و پست وایرال شده پستی است که در مقایسه با پست­‌های دیگرتان به شدت مورد توجه و بازدید قرار گرفته است. یکی از ترفندهای ساده و کم دردسر برای افزایش احتمال ورود به صفحه اکسپلور انتشار مجدد پست وایرال شده بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه است. شما همچنین می‌­توانید کمی تغییر در پست ایجاد کرده و مجددا آن را منتشر کنید.
جمع‌بندی
در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار در جهان است که افراد بسیاری از آن برای کسب درآمد استفاده می‌­کنند. در سال 2021 اینستاگرام الگوریتم‌­های جدیدی برای استفاده بهینه و ورود به صفحه اکسپلورر معرفی کرده که بیش از هر چیز بر هوش مصنوعی و شناسایی علاقه‌مندی کاربران تکیه دارد. با شناخت این الگوریتم‌­ها و استفاده از ترفندهایی می‌­توانید صفحه خود را به اکسپلور اینستاگرام رسانده و درآمدهای میلیونی داشته باشید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/186010/الگوریتم-های-اینستاگرام---14-گام-تا-رسیدن-به-اکسپلور
بستن   چاپ