سیاست و بازاریابی
گوگل در رقابت با زوم، استفاده از گوگل میت را برای همه کاربران رایگان کرد
پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 - 09:19:24
سیاست و بازاریابی - گوگل میت که چندی پیش تنها برای مشترکان سرویس G Suite قابل استفاده بود از این پس رایگان می‌شود.

گوگل اعلام کرد که سرویس ویدئو کنفرانس گوگل میت را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چنین اقدامی با هدف رقابت سرویس میت با زوم در نظر گرفته شده است؛ رقیبی توانمند که توانست با وجود مشکلات فراوان نرم‌افزاری، طرفداران بسیاری در دوران مقابله جهان با بیماری کرونا به دست آورد. درگذشته میت تنها قابل استفاده برای کاربرانی بود که حق اشتراک سرویس G Suite را خریداری کرده بودند. تاکنون امکان پیوستن به کنفرانس با استفاده از لینک‌های اشتراک‌یافته وجود داشت؛ اما شخصی که کنفرانس را آغاز کرده بود، باید حق اشتراک را خریداری کرده باشد. حال امکان برگزاری کنفرانس ویدیویی تنها با برخورداری از حساب کاربری گوگل فراهم شده است و مدت زمان ویدئو نیز حداکثر 60 دقیقه خواهد بود. نسخه رایگان اجازه برگزاری کنفرانسی با نهایت 100 شرکت‌کننده را می‌دهد که البته قابلیت‌هایی نیز ازجمله امکان به اشتراک‌گذاشتن صفحه و کپشن قرار دادن به‌صورت لحظه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. با این حال گفته شده است که تا 30 سپتامبر (9 مهر) مدت زمان ویدئو کنفرانس‌ها نامحدود خواهد بود. چنین اقدامی نشان می‌دهد که چقدر استفاده از ویدئو کنفرانس، آن‌هم در زمانی‌که اکثر نقاط دنیا در شرایط خودقرنطینگی قرار دارند، اهمیت یافته است. در حال حاضر اکثر کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، مراکز دولتی، شرکت‌ها و آموزشگاه‌ها از سرویس‌های ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباط با اعضای خود استفاده می‌کنند. طی گسترش بیماری کرونا، گویا گوگل میت با افزایش کاربر روبه‌رو شده است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، چندی پیش گفت که روزانه نزدیک به سه میلیون عضو جدید به شمار کاربران گوگل میت افزوده می‌شود. به این موضوع نیز اشاره شد که روزانه 100 میلیون کنفرانس ویدیویی با استفاده از گوگل میت صورت می‌گیرد. با این حال، زوم بیشترین مخاطب را در روزهای مقابله با بیماری کرونا دارد. آمارها نشان می‌دهد که تعداد کنفرانس‌های ویدیویی در اپلیکیشن زوم، روزانه از 10 میلیون در دوران قبل از شیوع بیماری کرونا به 300 میلیون افزایش یافته است؛ البته بروز ایرادات و باگ‌ها ضربه بدی به اپلیکیشن زوم زده است. گوگل میت تنها رقیب سرسخت زوم نیست. چندی پیش فیسبوک از مسنجر روم رونمایی کرد که قابلیت‌های تقریبا مشابهی با زوم دارد. با استفاده از مسنجر روم، کاربران می‌توانند با یکدیگر تماس ویدیویی داشته باشند و حتی افرادی که حساب کاربری فیسبوک ندارند نیز امکان پیوستن به کنفرانس ویدیویی را خواهند داشت. در این بین، مایکروسافت تیمز نیز رقیبی توانمند برای زوم است که البته ویژگی‌های دیگری نیز به‌همراه دارد. با وجود مشکلات متعدد امنیتی و نرم‌افزاری، زوم به قدری توانسته در میان کاربران مشهور شود که برندی برای اپلیکیشن‌هایی با قابلیت برگزاری کنفرانس ویدیویی شده است. چندی پیش فیلیپ شیندلر، یکی از سران گوگل، در حال برگزاری کنفرانس ویدیویی با کارکنان گوگل بود که یکی از کارکنان در مورد موفقیت زوم از وی سؤال پرسید. درحالی‌که شیندلر در حال پاسخ دادن بود فرزند وی وارد اتاق شد و از او در مورد اینکه آیا از اپلیکیشن زوم استفاده می‌کند یا خیر، سؤال پرسید. مقاله‌های مرتبط:
گوگل امکان برقراری تماس تصویری به‌طور مستقیم از جیمیل را برای کاربران گوگل میت فراهم کرد تمامی تبلیغ‌کنندگان در گوگل باید هویت خود را مشخص کنند
سمیتا هاشم، مدیر بخش محصولات گوگل میت در مصاحبه‌ای از پاسخ به سوالات در مورد اتفاقات پیش آمده برای شیندلر در زمان برگزاری کنفرانس ویدیویی طفره رفت. با این حال، وی گفت که برتری گوگل میت نسبت به زوم برخورداری از امنیت به مراتب بهتر است: گوگل میت به نحوی طراحی شده است که از امنیت بالایی برخوردار باشد. ما نیازی به اعمال تغییراتی بیشتر برای افزایش میزان امنیت سرویسمان نداشتیم. در حال حاضر اپلیکیشن‌های برگزاری ویدیوکنفرانس دارای قابلیت‌های متعدد هستند که علاوه بر موارد مورد نیاز برای کسب‌وکار شامل قابلیت‌های سرگرم‌کننده مانند اضافه کردن افکت به چهره است. زمانی‌که از هاشم در مورد چنین قابلیت‌هایی و احتمال افزودن آن‌ها به گوگل میت پرسیده شد، وی گفت که گوگل به بازخورد کاربران اهمیت می‌دهد؛ اما هنوز افزوده شدن چنین قابلیت‌هایی تأیید نشده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/123059/گوگل-در-رقابت-با-زوم،-استفاده-از-گوگل-میت-را-برای-همه-کاربران-رایگان-کرد
بستن   چاپ