بنیانگذار لینکدین هوش مصنوعی را در آینده کمکحال انسانها میداند
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / «رید هافمن»، بنیانگذار لینکدین، بهتازگی چشمانداز خوشبینانهای را برای هوش مصنوعی ترسیم و مفهوم «ابَر دستیار» (Super Agency) خود را معرفی کرده که هوش مصنوعی را ابزاری برای توانمندسازی انسانها میداند، نه برای جایگزینی آنها. در واقع، او آیندهای را متصور شده که در آن ابزارهای هوش مصنوعی و انسانها در کنار یکدیگر مشغول به کار میشوند.
براساس گزارشهای منتشرشده، دیدگاه هافمن که اخیراً در کنفرانس TED AI مطرح شده، یک تغییر اساسی در نحوه تفکر ما در مورد پذیرش هوش مصنوعی را نشان میدهد. درحالی که بسیاری از شرکتهای دره سیلیکون، هوش مصنوعی را بهعنوان جایگزین انسان میدانند، مفهوم «ابَر دستیار» بنیانگذار لینکدین آن را تقویتکننده پتانسیل انسانها معرفی میکند.
ارتباط بین هوش مصنوعی و انسانها در آینده
هافمن با بیان این موضوع که «انسانهایی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند جایگزین انسانهایی خواهند شد که از هوش مصنوعی استفاده نمیکنند»، استدلال کرد که تقابل اصلی بین انسانها و ماشینها نیست، بلکه بین افرادی است که تواناییهای هوش مصنوعی را قبول میکنند و افرادی که آن را قبول نمیکنند.
هافمن در کتابی با نام Superagency، دیدگاه منحصربهفرد خود در مورد آینده مبتنی بر هوش مصنوعی را شرح داده و در این کنفرانس بخشی از آنها را توضیح داده است.
او در صحبتهای خود گفت:
«اگر به گذشته فناوری نگاه کنید، متوجه خواهید شد که عاملیت انسانها را بهطور گستردهای افزایش داده است. هر یک از جهشهای بزرگ فناوری به ما قدرت فوقبشری داده است.»
بنیانگذار لینکدین در حالی دیدگاه خود را مطرح کرده است که نگرانیهای زیادی در مورد تأثیر هوش مصنوعی روی مشاغل و دموکراسی وجود دارد. او در بخشی از سخنان خود خطرات ناشی از دیپفیکهای تولیدشده با هوش مصنوعی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را کماهمیت جلوه داد و افزود:
«بدون شک، جرایم و اطلاعات نادرست پیرامون هوش مصنوعی وجود دارد، اما هنوز تأثیر قابلتوجهی ندارند.»
هافمن همچنین از وتوکردن لایحه جنجالی ایمنی هوش مصنوعی توسط فرماندار کالیفرنیا دفاع کرد و از رویکرد کاخ سفید نسبت به دریافت تعهدات داوطلبانه از شرکتهای فناوری قبل از اجرای قوانین خاص، ستایش کرد.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که هرچند شرکتهای فناوری بزرگ در توسعه مدلهای هوش مصنوعی تسلط پیدا کردهاند، اما هنوز فرصتهایی برای استارتاپها وجود دارد که برنامههای کاربردی خود را بسازند. او با اشاره به حوزههایی مانند فروش، بازاریابی و امنیت رایانهای گفت که زمینه مناسبی برای نوآوری در آنها وجود دارد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/759118/