سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

متا در اقدامی مهم با خبرگزاری رویترز قرارداد هوش مصنوعی امضا کرد نکات خواندني

متا در اقدامی مهم با خبرگزاری رویترز قرارداد هوش مصنوعی امضا کرد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / متا در اقدامی تاریخی برای نخستین بار با یک خبرگزاری برای استفاده از محتوای آن در سرویس‌های هوش مصنوعی خود قرار‌داد امضا کرد.
شرکت متا اولین همکاری بزرگ خود در زمینه‌ی اخبار هوش مصنوعی را با رویترز ثبت کرد. این قرارداد به چت‌بات هوش مصنوعی متا امکان می‌دهد تا در پاسخ به سؤالات خبری، به گزارش‌های رویترز ارجاع دهد. توافق چندساله گامی مهم در رابطه‌ی در حال تحول بین شرکت‌های هوش مصنوعی و سازمان‌های خبری محسوب می‌شود.
به گفته‌ی جِیمی رَدیس، سخنگوی متا، هدف از همکاری تازه با رویترز، ارتقای توانایی متا در پاسخ به سؤالات مربوط به رویدادهای جاری است. رادیس توضیح داد: «هوش مصنوعی متا می‌تواند با خلاصه‌ها و لینک‌های محتوای رویترز به سؤالات خبری پاسخ دهد.»

رَدیس تأکید کرد که اگرچه طیف گسترده‌ای از کاربران بیشتر به منظور اهداف خلاقانه و آموزشی با چت‌بات متا تعامل می‌کنند، همکاری با این خبرگزاری مشهور، تجربه‌ی بهتری را برای آن دسته از افراد که به دنبال اطلاعات خبری هستند، فراهم می‌کند. رَدیس به سؤالات در خصوص اقدامات ایمنی متا درباره‌ی پاسخ‌های هوش مصنوعی مربوط به اخبار و رویدادهای جاری پاسخی نداد.
نتیجه‌ی همکاری متا با رویترز در ابتدا تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس خواهد بود. از روز جمعه، در پاسخ‌های هوش مصنوعی متا در پلتفرم‌های مختلف از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر، از مطالب رویترز نیز استفاده خواهد شد.
اگرچه جزئیات مالی قرارداد بین متا و رویترز محرمانه باقی مانده است، به‌گزارش وب‌سایت Axios، رویترز بابت استفاده از محتوایش در ‌چت‌بات هوش مصنوعی متا، دستمزدی دریافت خواهد کرد.
توافق میان شرکت مادر فیسبوک و رویترز در بحبوحه‌ی روابط پیچیده‌ی بین شرکت‌های هوش مصنوعی و خبرگزاری‌ها شکل می‌گیرد. چندین نشریه‌ی بزرگ از جمله آتلانتیک، وال استریت ژورنال و گروه دات‌دش مریدیت پیش‌تر با شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، توافق‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند.
ناگفته نماند همه‌ی سازمان‌های خبری به همکاری با هوش مصنوعی روی خوش نشان نداده‌اند؛ مثلاً نیویورک تایمز موضعی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده و برای مقابله با نقض احتمالی حقوق مؤلف در مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI و مایکروسافت، اقدام قانونی انجام داده است.
ورود متا به توزیع اخبار با کمک هوش مصنوعی، تفاوت جالبی با رویکرد این شرکت در قبال اخبار در شبکه‌ی اجتماعی تردز دارد؛ جایی که متا صراحتاً اعلام کرد قصد ندارد محتوای خبری و سیاسی جدی را ترویج کند. همکاری جدید با رویترز نشان می‌دهد که متا اگرچه از روش‌های سنتی توزیع اخبار در شبکه‌های اجتماعی فاصله‌ می‌گیرد، همچنان به‌دنبال روش‌های کنترل‌شده برای ترکیب اخبار در خدمات هوش مصنوعی خود است.
خبر همکاری متا و رویترز در حالی منتشر می‌شود که متا همچنان در برابر برخی از قوانین جهانی جبران هزینه‌های استفاده از محتوای خبری مقاومت می‌کند. این شرکت در کانادا به‌جای پیروی از قوانین جدید پرداخت به ناشران، محتوای خبری را در پلتفرم‌های خود مسدود کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/759010/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختصاص یک‌ میلیارد دلار برای راه‌اندازی کارخانه باتری لیتیوم گوگرد

حضور بیش از یک هزار و 200 نفر در همایش پیاده روی خانوادگی، گرامیداشت هفته انتظامی در کیش

عملکرد گیمینگ شیائومی 15 لو رفت؛ قدرتمند به‌لطف تراشه اسنپدراگون 8 الیت

درآمد سالانه مدیرعامل مایکروسافت با رشد چشمگیر به 79 میلیون دلار رسید

سحابی ها چگونه تشکیل می شوند و چه هستند؟

ویژگی Circle to Search با آپدیت Oxygen OS 15 وارد گوشی‌های وان‌پلاس می‌شود

چرخیدن جالب ماهواره

حیات بیگانه زیر یخ‌های مریخ!

اپل هفته آینده از مک‌های جدید خود با تراشه M4 رونمایی می‌کند

سرنشینان ماموریت «کرو-8» بالاخره به زمین بازگشتند

آیپد مینی 8 با نمایشگر OLED راهی بازار می‌شود

«اسپیس‌ایکس» ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را پرتاب کرد

تحلیلگران: Call of Duty: Black Ops 6 می‌تواند میلیون‌ها مشترک جدید به گیم پس اضافه کند

بازی Sniper Elite: Resistance پاداش‌های پیش‌خرید جذابی دارد

سفر فضانوردان «کرو-8» به سمت خانه آغاز شد

هوش مصنوعی جدید Runway برای شبیه‌سازی حالات چهره در انیمیشن‌ها معرفی شد

کمک دوربین‌های رباتیک استراتوسفری به بیمه‌ها برای بررسی سریع‌تر پرونده‌های خسارت

اولین تیزر Control 2 در بسته‌الحاقی جدید Alan Wake 2 به نمایش در می‌آید

محقق سابق OpenAI: این استارتاپ قوانین کپی‌رایت را نقض می‌کند

دو مدل از گلکسی زد فولد 7 درحال توسعه هستند؛ ادعای گلکسی‌کلاب

بلو اوریجین نمادی از «ادیسه فضایی 2001» را به فضا برد

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران مسئولیت سنگینی برای ما ایجاد می‌کند