سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بومی‌سازی الکترود سنجش اسیدیته با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی نکات خواندني

بومی‌سازی الکترود سنجش اسیدیته با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی الکترود pH با یک دهم نمونه مشابه خارجی شده است که در تعیین میزان اسیدیته محلول‌ها و یا مواد جامد و نیمه جامد در تمامی صنایع و در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، آب و فاضلاب، داروسازی، لبنیات و ... کاربرد دارد.
معین اشکانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص جنس و اجزای این سنسورها، گفت: تمامی اجزاء این سنسورها اعم از بدنه و ممبران توسط شرکت تولید می‌شود و هم اکنون این شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر است.
به گفته وی، محصولات این شرکت برای اولین بار در ایران تولید شده و دارای ثبت اختراع و برند تجاری معتبر است.
اشکانی در توضیح کاربست الکترود pH که یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است، خاطرنشان کرد: الکترود pH یکی از سنسورهای بسیار کاربردی و مهم برای تعیین میزان اسیدیته محلول‌ها و یا مواد جامد و نیمه جامد در تمامی صنایع است و در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، آب و فاضلاب، داروسازی، لبنیات و ... کاربرد دارد.
وی ادامه داد: الکترودهای ترکیبی مرسوم pH از نوع غشاء شیشه‌ای که در صنعت برای اندازه گیری فعالیت یون هیدروژن و یا اندازه گیری pH به کار برده می‌شود، به دلیل ساختار و ترکیبات به کار رفته، سرعت پاسخگویی پایینی دارند و معمولا تکرارپذیری ضعیفی نشان می‌دهند که با افزایش عمر الکترود شدت می‌یابد؛ از این رو به صورت مداوم نیاز به کالیبراسیون دارند.
به گفته اشکانی با گذشت مدت زمان کمی از کالیبراسیون در الکترودهای pH، معمولا دریفت‌هایی در خروجی دیده می‌شود که با فاصله گرفتن از حالت ایده آل خطاهایی نسبی ایجاد می‌کند. در محیط های پرنویز و محیط هایی که امواج الکترومغناطیسی نسبتا قوی وجود دارند، ریپل‌هایی در خروجی سنسورهای pH مشاهده می‌شود که شدیدا دقت سنسور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، معمولا به دلیل وجود درصد مولی بالای ترکیبات غیز فلزی در الکترودهای pH از نوع غشاء شیشه‌ای، آمپدانس بالایی در غشاهای شیشه‌ای دیده می‌شود که در نهایت منجر به نویزپذیری نسبتا محسوس می‌شود.
اشکانی افزود: الکترود مذکور بر تمامی دستگاه‌های pH Meter کمپانی WTW قابل نصب است و به دلیل وجود جانکشن پلاتینیومی، دقت و سرعت بسیار بالاتری ارائه می‌دهد و می‌تواند نیازهای عمومی تا تخصصی را پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه نیاز بازار به این محصول حدود سه هزار و 500 تا چهار هزار عدد است، افزود: ظرفیت تولید ما سالانه هزار و 500 الکترود pH است و این محصول را با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌کنیم که خود صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
اشکانی در پایان در خصوص صادرات این محصول، گفت: بازار هدف ما برای صادرات کشورهای اروپایی است، اما هنوز به دلیل تحریم‌های بین‌المللی موفق به این کار نشده‌ایم.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758797/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجسم شگفت انگیز اژدهایان سحابی آرا یا NGC 6188

شکایت از ایلان ماسک و تسلا برای استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در رویداد مهم اخیر

همایش رصدخانه‌ها و زیج‌های ایران برگزار می‌شود

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر مکرمه شهید اسلامی

آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل است

بازدید سرزده مهندس اوحدی از بیمه دی/ بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در 48 ساعت

آتشنشانان فرودگاه بین المللی کیش، بر قله افتخار

ربات ورزشکار چینی رکورد پرش طول را شکست

انتصاب سرپرست اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درگاه‌های پرداخت دیجی‌کالا به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بسته شد

کشف مواد شیمیایی سمی دائمی در آب بطری‌ها

عظمت شگفت انگیز starship

نمودار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیحات جدید رئیس‌جمهور در موضوع رفع فیلترینگ؛ برداشته می‌شود

مک‌های M4 اپل احتمالاً در یک رویداد کوچک آنلاین معرفی می‌شوند

پوکو F7 اولترا در راه است

اغلب شهاب‌سنگ‌های زمین از 3 نقطه آمده‌اند

نشست خبری همایش علمی پژوهشی ایثار برگزار شد

انتصاب سرپرست اداره کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتصاب مدیرعامل و رییس هیأت مدیره سازمان اموال و املاک کوثر

انتصاب مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران

تمام گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 الیت از اتصال UWB برای ردگیری سریع‌تر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند