سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مردم چه زمانی تأثیر فیبرنوری را احساس می‌کنند؟ نکات خواندني

مردم چه زمانی تأثیر فیبرنوری را احساس می‌کنند؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / عامل اصلی که باعث شده مردم تأثیر فیبرنوری را حس نکنند، موضوع نیاز است، زیرا هنوز بسیاری از بسترهای جامعه مبتنی بر استفاده از دیتا نبوده و محتوا به اندازه کافی وجود ندارد؛ در نتیجه باید درباره فیبر نوری به موازات توسعه بسترها در زمینه توسعه دولت الکترونیک، تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بسترهای داخلی، اقداماتی انجام شود تا مردم تفاوت بین فیبر و سایر بسترها را متوجه شوند.
داوود زارعیان- معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران- با بیام این مطلب و با اشاره به جلسه‌ای که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شده، درباره میزان پوششی که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری و سال‌های دیگر در حوزه فیبر نوری ایجاد کند، اظهار کرد: بحث UNSP ( پروانه شبکه و خدمات ارتباطی) و الحاقیه ای که قبلا ابلاغ شده همچنان پا برجاست و ما براساس پروانه و دو الحاقیه که به پروانه مخابرات ایران بود، جمعا هشت و نیم میلیون پوشش تعهد داریم که تا پایان سال 1404 عملی کنیم.
وی افزود: بنابراین غیر از این بحث جدیدی مطرح نیست. البته پروژه‌هایی که خود شرکت مخابرات ایران تعریف کرده، بیشتر است و مهم‌ترین این آنها هم پروژه "نجما" است و من فکر می‌کنم که در نهایت این شرکت حداقل 50 درصد از طرح پوشش فیبرنوری که از قبل مطرح بوده را اجرایی کند.
زارعیان درباره آخرین آمار پوشش ایجاد شده در حوزه فیبرنوری گفت: پوشش‌های ما دو دسته هستند؛ به این صورت که بخشی تعهدی است و بخشی دیگر را شرکت مخابرات ایران دنبال می‌کند. در حال حاضر بیش از سه میلیون و نیم پوشش در کشور داریم که درحال تجهیز آن هستیم و ظرفیت‌سازی می کنیم که بتوان آنها را واگذار کرد.
وی در ادامه صحبت‌هایش به پروژه نجما اشاره و تصریح کرد: پروژه نجما قبل از اینکه شرکت مخابرات ایران پروانه UNSP را امضا کند، در این شرکت تصویب شده و ما تقریبا در هر استان پوشش بیش از 80 درصد نقطه شهری را پیش‌بینی کرده بودیم. اما بعد از امضای الحاقیه و پروانه مشاهده کردیم برخی از برنامه‌های ما در پروژه نجما با پروژه UNSP یکی است و در حال حاضر در تمامی مراکز استان‌های بزرگ مشغول این پروژه هستیم و توسعه خود را ادامه می‌دهیم.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: توسعه فیبرنوری در کشور باید براساس برنامه میان مدت 5 تا 10 سال اتفاق می افتاد چراکه ایجاد نیاز کردن هم زمانبر است و بسیاری از مشتریان حس نمی‌کنند که به فیبر نوری نیاز دارند و نیاز خود را از طریق ADSL و اینترنت همراه پاسخ می‌دهند؛ در نتیجه اگر فیبر نوری در بازه زمانی گفته شده، تنظیم می‌شد، بسیار موفق‌تر بود اما پیش‌بینی می‌کنم شرکت مخابرات ایران بتواند در یک برنامه پنج ساله با پوشش حداقل 10 میلیون مشترک، 70 درصد اتصال آن را برقرار کند.
زارعیان همچنین اظهار کرد: مشتریانی که از ما فیبرنوری دریافت کرده‌اند، تأثیرات آن را حس می‌کنند اما عامل اصلی که باعث می‌شود مردم کاملا تاثیر فیبر نوری را حس نکنند، یکی نیاز است و اینکه هنوز بسیاری از بسترهای جامعه ما بر استفاده از دیتا نیست و محتوا به اندازه کافی وجود ندارد؛ به نظر می‌رسد به موازات توسعه بسترها فیبرنوری باید در زمینه توسعه دولت الکترونیک، تولید محتوا و توسعه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بسترهای داخلی اقداماتی انجام شود تا مردم تفاوت بین فیبر و سایر بسترها را متوجه شوند.
او ادامه داد: علاوه بر موارد گفته به دلیل اینکه نگه‌داری شبکه همراه گران است، محصولات این شبکه گرانتر از شبکه ثابت است. با این فرض که اپراتورهای تلفن همراه هم درآمد خوبی دارند و هم هزینه توسعه کمتری می کنند، چنین اتفاقی هم باید برای ما هم رخ دهد و آن وقت مردم حس می‌کنند توسعه‌ای در شبکه‌ها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مبنای توسعه اقتصاد دیجیتال بستر اتصال است، تأکید کرد: اگر بخواهید به فناوری‌های جدیدی مانند سلامت و آموزش وارد شوید باید بستر انتقال مناسبی داشته باشید و این موارد بر بستر فیبرنوری می‌تواند پاسخگو باشد.
او در پایان صحبت‌هایش به اهمیت تنظیم‌گری اشاره کرد و گفت: در این زمینه جلساتی را با وزارت ارتباطات داشتیم و گزارش‌هایی از وضعیت شبکه، تعرفه‌ها به وزیر محترم و مشاورانشان ارائه کردیم؛ به نظر می‌رسد که تقریبا بخش سیاست‌گذاری وزارتخانه یعنی رئیس رگولاتوری، معاونان به این نتیجه رسیده‌اند که باید در سیاست‌های گذشته تجدیدنظر شود. ما امیدواریم و قطعا این اتفاق در آینده رخ میدهد اما اینکه کم و کیف آن چگونه است، وزارت ارتباطات در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه/ لانچر متن‌باز و کاربردی برای اندرویدی‌ها

آیفون 16 پرو مکس در تست باتری رباتیک بر تمام رقبا پیروز شد

گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ در مقابل ایرپاد پرو 2 اپل؛ نبرد هدفون‌های پرچمدار

سگ رباتیک «گرگ تنها» با تفنگ های مجهز به هوش مصنوعی در خاورمیانه

احتمالا بافت فضازمان متشکل از کرمچاله هاست!

سرویس Direct-to-Cell استارلینک در مناطق آسیب‌دیده از طوفان هلن آمریکا فعال شد

اتصال جالب نورون های مغز

ایجاد انگیزه و نشاط در بین ایثارگران یکی از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

بازی/ Mini Basketball؛ توپ را به حلقه برسانید

اپل احتمالاً در استراتژی عرضه سالانه محصولات خود تجدیدنظر می‌کند

شیائومی به دنبال غیرممکن کردن نصب رام سفارشی است

شرکتی چینی مدعی دستیابی به هدفی مهم در توسعه تراشه‌های سیلیکون فوتونیک شد

ظاهرشدن دنباله دار زیبا

دکتر حسابی؛ اگر راهنمایی‌های انشتین نبود نمی‌توانستم به تحقیقات خود ادامه دهم

یکی از مدیران یوبیسافت گیمرها را انسان‌هایی بد می‌نامد

تبلت گیمینگ Legion Y700 لنوو به‌زودی راهی بازارهای جهانی خواهد شد

برنامه کشور برای ساخت ماهواره‌برهای سنگین و متوسط/روند توسعه از «سفیر» تا «قائم»

تاکید رئیس بیمارستان کیش بر مشارکت مردم در طرح های سلامت محور

تلگرام جولانگاه مجرمان شرق آسیا شده است

بازی/ Township؛ زمین بی‌آب و علف را به یک شهر مدرن تبدیل کنید

نقش عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در نامگذاری «هفته جهانی فضا»

گلکسی A16 5G از راه رسید؛ گوشی اقتصادی سامسونگ با وعده 6 سال آپدیت