بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - یک فاکتور مهم برای موفقیت ایمیل مارکتینگ آن است که پیام شما در صفحه اصلی قرار بگیرد. در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می کنیم تا بتوانید اسپم شدن پیام های خود در ایمیل کاربرانتان جلوگیری کنید.
در سال 2013 گوگل آخرین به روز رسانی خود را برای Gmail ارائه کرد که در آن چندین تب جدید مانند Primary ، Promotions ، Social ، Updates به آن اضافه شد. این تب ها تاثیر بسیاری زیادی بر این مساله می گذارند که کاربران کدام پیام ها را باز کرده و نسبت به کدام یک از آنها بی تفاوت باشند. زمانی که کابران صندوق جیمیل خود را باز می کنند، به روز رسانی جدید ایمیل های تبلیغاتی را تشخیص داده و آن را وارد تب تبلیغات می کند. این تب معمولا توسط کاربران مورد توجه قرار نگرفته و لذا پیام تبلیغاتی نخوانده باقی خواهد ماند. اگر شما برای یک شرکت بازاریاب یا متخصص فروش هستید، باید بتوانید با استفاده از راهکارهایی، از وارد شدن ایمیل های شرکت به تب تبلیغات Gmail جلوگیری کنید.
چرا باید از ورود ایمیل به تب تبلیغات Gmail یا اسپم جلوگیری کنیم؟
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، طبق به روز رسانی های جدید، جیمیل از الگوریتم های جدیدی برای اسکن پیام های ورودی استفاده می کند. اگر پیام های ارسالی توسط نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه مانند Mailchimp ، Aweber ، ActiveCampaign ارسال شده باشد، یا جیمیل تشخیص دهد که پیام ارسال شده تبلیغاتی است، آنها را وارد تب تبلیغات Gmail خواهد کرد.
طبق آمار به دست آمده از میان ایمیل های وارد شده به جیمیل، 5.84 درصد آنها تبلیغاتی تشخیص داده شده و به تب تبلیغات Gmail وارد می شود. از میان این پیام ها تنها حدود 19.2 درصد آنها توسط کاربران خوانده می شود، که آمار بسیار کمی است. بنابراین وارد شدن پیام های شما به تب اصلی جیمیل، یک فاکتور مهم در بازاریابی ایمیلی است که شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای حتما باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه راهکارهایی به شما ارائه خواهیم داد تا به کمک آن بتوانید به راحتی از این تله سیاه بازاریابی رها شوید.
مزایای ورود ایمیل به پوشه اصلی
در بخش بالا با این مساله آشنا شدیم که چرا باید از وارد شدن ایمیل به پوشه اسپم یا همان پوشه تبلیغات Gmail خودداری کنیم؟ در این بخش می خواهیم بدانیم وارد شدن ایمیل به پوشه اصلی چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟
احتمال باز شدن ایمیل چند برابر می شود
یکی از مزایای مهم وارد شدن ایمیل به صفحه اصلی آن است که به احتمال زیاد کاربران شما آن را باز خواهند کرد. ظرفیت پوشه اسپم در مقایسه با پوشه اصلی کمتر است از این رو، در زمان کوتاهتری پر شده و کاربران معمولا بدون باز کردن ایمیل های آن، پوشه را حذف می کنند. اما زمانی که ایمیل شما وارد صفحه اصلی می شود کاربران دیر یا زود آن را باز کرده و نرخ باز کردن ایمیل شما بالا خواهد رفت.
افزایش نرخ تبدیل
نرخ تبدیل چیزی است که شما از ارسال پیام تبلیغاتی خود به دنبال آن هستید. برای مثال شما به دنبال کلیک کردن بر روی یک لینک یا خرید محصولی خاص، شرکت در یک رویداد یا هر کار دیگری هستید، هرچه تعداد کاربرانی که هدف شما را انجام می دهند بیشتر باشد، نرخ تبدیل شما نیز بالاتر خواهد رفت. بدون شک این بزرگترین و مهمترین مزیتی است که وارد شدن ایمیل به صفحه اصلی برای شما به دنبال خواهد داشت.
قابلیت اطمینان خود را بالا خواهید برد
تصور کنید که شما در یک خبرنامه عضو شده اید و آن خبرنامه ایمیل های شما را در صندوق اصلی خود قرار می دهد. این مساله می تواند میزان اعتبار شما نزد کاربران خبرنامه را به اندازه بسیار زیادی بالا برده و به شما راحتتر اعتماد کنند. این فاکتور همچنین به شما کمک می کند بتوانید کاربران و مشتریان دائمی پیدا کرده و ارتباط طولانی مدت با آنها داشته باشید. همان طور که می دانید افزایش تعداد مشتریان دائمی به شما در موفقیت کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد.
16استراتژی مهم برای جلوگیری از ورود ایمیل به تب تبلیغات Gmail
در بخش های بالا با اهمیت وارد شدن به صفحه اصلی Gmail و قرار نگرفتن در پوشه اسپم مطلع شدیم. در این بخش می خواهیم راهکارهایی به شما ارائه دهیم تا با کمک آن بتوانید به صفحه اصلی ایمیل کاربران خود وارد شده و یک ایمیل مارکتنیگ قوی و حرفه ای داشته باشید.
از ارسال ایمیل های انبوه خودداری کنید
اگر شما پیام های تبلیغاتی خود را به شکل انبوه ارسال کنید، بدون شک جیمیل آن را یک پیام مفید تشخیص نداده و آن را وارد تب تبلیغات Gmail خواهد کرد. با این کار شما تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. بدون شک ارسال پیام جداگانه به تک به تک مشتریان نیز کاری عاقلانه نیست! پس چاره چیست؟ برای جلوگیری از بروز این مشکل کافی است، برای مشتریان خود کمپین تشکیل داده و آنها را گروه بندی کنید. شما می توانید این پیام ها را به تعداد گروه های زیادی ارسال کرده بدون آن که وارد پوشه اسپم شوند. در این حالت برای اطمینان از باز شدن ایمیل و یا پاسخ دادن کاربران می توانید به صورت خودکار مشخص کنید که تا زمانی که ایمیل توسط مشتری باز نشده است، به طور خودکار مثلا 10 بار پیام در فواصل زمانی مشخص مجددا ارسال شود.
از حداقل لینک ها و Attachment ها استفاده کنید
تصور کنید که شما می خواهید با استفاده از یک ایمیل تبلیغاتی، کاربران را راضی کنید وارد لینک های خاصی شده یا فایل های خاصی را دانلود کنند. اگر تمامی این لینک ها و فایل ها را در ایمیل تبلیغاتی خود بیاورید، الگوریتم های جیمیل پیام شما را تبلیغاتی تشخیص داده و آن را وارد پوشه اسپم می کند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید از حداقل لینک ها و فایل ها در ایمیل تبلیغاتی خود استفاده کنید.
اعتبار ایمیل خود را به عنوان فرستنده بالا ببرید
یکی از فاکتورهای مهم برای قرار گرفتن ایمیل شما در تب اصلی Gmail میزان اعتباری است که جیمیل برای شما ارزیابی خواهد کرد. جیمیل بر اساس این اعتبار تصمیم می گیرد پیام شما را وارد پوشه اسپم یا پوشه اصلی کند. شما به طور مداوم و قبل از ارسال ایمیل های خود با استفاده از ابزارهایی نمره هرزنامه خود را پیدا کرده و آن را به کمترین مقدار ممکن برسانید. برای بررسی این مساله شما می توانید از ابزار Mail-Tester استفاده کنید.در این ابزار اعتبار ایمیل تائید شده و زمانی که ایمیل خود را به آدرس های مختلف می فرستید، جیمیل این پیام را معتبر تشخیص داده و آن را وارد تب اصلی خود خواهد کرد.
فایل های HTML را در کمترین مقدار ممکن قرار دهید
اگر به دنبال ارسال ایمیل با فایل HTML هستید، پیام شما کمترین شانس را برای وارد شدن به تب اصلی جیمیل خواهد داشت. الگوریتم های جیمیل در این حالت تشخیص می دهد که پیام از طرف یک ابزار ارسال شده تا یک فرد واقعی! برای جلوگیری از وارد شدن پیام ها به تب اسپم، شما باید به جیمیل ثابت کنید که آن را به صورت دستی و توسط یک فرد نگارش کرده اید. برای رسیدن به این هدف باید نسبت استفاده از HTML در ایمیل شما به کمترین مقدار ممکن برسد. اگر نسبت فایل HTML به فایل متنی کمتر باشد، شک کنید که پیام شما جایی جز پوشه اسپم نخواهد داشت!
ایمیل را شخصی سازی شده ارسال کنید
یکی از راه های ساده برای جلوگیری از ورود پیام ها به تب اسپم، شخصی سازی کردن آن است. شما می توانید به راحتی با استفاده از Mailmerge برای شخصی سازی کردن پیام ها استفاده کنید. این مساله هم باعث وارد شدن ایمیل به صفحه اصلی شده و هم حس تعلق خاطر در کاربران ایجاد خواهد کرد.
با استفاده از ابزارهای مختلف مانند Saleshandy می توانید برای تمامی مشترکان خود یک فایل CVS آماده کرده و اطلاعات شخصی خود را در آنها ضمیمه کنید. شما می توانید ایمیل ها را با نام شخص ارسال کرده و تاثیرپذیری آن را چند برابر کنید. انجام این کار احتمال باز کردن ایمیل توسط کاربران را تا 50 درصد افزایش خواهد داد.
پیشنهاد رایگان
چطور ایمیلهای شخصیسازی شده ارسال کنیم؟
چطور ایمیلهای شخصیسازی شده ارسال کنیم؟ مثلا چطور میتوان ایمیل تخفیف یک محصول را برای کسی که قبلا آن را خریداری کردهاست، ارسال نکرد؟
دانلود فایل پیشنهاد رایگان
از کلماتی که باعث اسپم شدن ایمیل شما می شوند خودداری کنید
یکی از کارهای اشتباه که باعث وارد شدن پیام شما به تبلیغات Gmail یا همان اسپم خواهد شد، استفاده از کلماتی است که جیمیل بر اساس آنها پیام شما را تبلیغاتی تشخیص خواهد داد. رایجترین این کلمات شامل موارد زیر است:
رایگان فروش بهترین قیمت تخفیف ترخیص کالا از گمرک کسب درآمد رئیس خود باشید و... بدون شک شما هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی خود نیاز به استفاده از این کلمات دارید، اما هنگام نگارش متن پیام خود مراقب باشید که از استفاده بیش از حد آنها خودداری کنید.
از قالب بندی صحیح استفاده کنید
ممکن است شما به خاطر زیبایی قالب پیام خود از فونت های مختلف و قالب های مختلف در چندین بخش از ایمیل خود استفاده کنید. این کار نه تنها تاثیر مثبت بر اعتبار ایمیل شما نداشته، بلکه احتمال وارد شدن آن به پوشه اسپم را نیز بیشتر می کند. برای جلوگیری از ورود ایمیل به پوشه اسپم، تا حد ممکن از استفاده از فونتها و فرمت های مختلف خودداری کنید.
پاورقی را جمع و جور کنید
از دیگر راهکارهای مهم برای جلوگیری از ورود پیام به پوشه اسپم Gmail داشتن یک پاورقی کوتاه و جمع جور و یا حذف آن است. ممکن است شما در پیام تبلیغاتی خود مجبور شوید که لیستی از شرایط، ضوابط، مسئولیت ها و غیره قرار دهید. در این حالت سعی کنید در پاورقی مهمترین موارد را گذاشته و بقیه را حذف کنید.
از مشتریان خود کمک بگیرید
یکی دیگر از راهکارهای بسیار کاربردی برای جلوگیری از ورود ایمیل به تب تبلیغات یا پوشه اسپم، کمک گرفتن از کاربران خود است. شما می توانید از کاربران خود بخواهید شما را به عنوان مخاطبان خود ذخیره کنند. این کار باعث می شود به احتمال زیاد پیام های شما در تب اصلی وارد شود. همچنین می توانید از کاربران خود بخواهید پیام های شما را از پوشه اسپم خارج کرده و وارد پوشه اصلی کنند.
محتوای ارزشمند تولید کنید
راهکار دیگر برای جلوگیری از وارد شدن ایمیل به پوشه اسپم، آن است که شما به جای تمرکز بر تبلیغات و فروش محصول به دنبال ارائه محتوای ارزشمند باشید. در صورتی که کاربران از پیام های شما استفاده کرده و آن را ارزشمند تشخیص دهند، احتمال وارد شدن پیام شما به صفحه اصلی افزایش پیدا خواهد کرد. شما می توانید ویژگی های جدید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کرده و یا آنها را در جریان اخبار روز در حوزه کاری خود قرار دهید. تولید محتوای با کیفیت در طولانی مدت می تواند اثرات فوق العاده ای بر موفقیت بازاریابی شما داشته باشد، بنابراین آن را جدی بگیرید.
ایمیل های کوتاه ارسال کنید
راهکار کاربردی دیگر که مانع از ورود ایمیل به پوشه اسپم خواهد شد، کوتاه بودن آن است. اگر شما در ایمیل تبلیغاتی خود از متن های طولانی استفاده کنید، Gmail آن را یک محتوای بی ارزش تشخیص داده و وارد پوشه اسپم می کند. به طور کلی بهتر است متن ایمیل شما کم تر از 300 کلمه باشد. جالب است بدانید ایمیل هایی تنها با 4 کلمه 21 درصد نسبت به ایمیل های دیگر بیشتر باز می شوند.
ایمیل ها را در زمان مناسب بفرستید
از دیگر راهکارهای کاربردی برای جلوگیری از ورود ایمیل به پوشه اسپم، ارسال آن در زمان مناسب است. منظور از این جمله چیست؟ تصور کنید که شما در حوزه صنعت کار می کنید و می خواهید پیام تبلیغاتی خود را برای مدیران و صاحبان صنایع بفرستید. در این حالت بهترین زمان برای ارسال ایمیل ساعت های کاری است که مدیران در آن زمان ایمیل های کاری خود را بررسی می کنند. همچنین اگر شما می خواهید یک رویداد تفریحی را تبلیغ کنید، بهترین زمان برای ارسال آن آخر هفته ها یا زمان استراحت کاربران است.
به آدرس های غیر واقعی ایمیل نفرستید
ممکن است شما برای ایمیل مارکتینگ و زمان تشکیل کمپین ها و گروه ها آدرس های غیر واقعی را نیز در لیست خود قرار داده و ایمیل خود را برای آنها نیز ارسال کنید. شما می توانید به راحتی ایمیل های غیر واقعی و غیر فعال را تشخیص داده و از ارسال پیام به آنها خودداری کنید. برای انجام این کار می توانید از چهارچوب سیاست فرستنده و یا SPF استفاده کنید. این IPهای فرستنده را مقایسه کرده و به شما این اطمینان را می دهد که ایمیل در لیست IPهایی که از قبل تائید شده و شما اجازه ارسال پیام به او را دارید، قرار گرفته است.
تهیه لیست یا بانک ایمیل
راهکار مهم دیگر که می تواند از وارد شدن ایمیل به پوشه اسپم کاربران جلوگیری کند، تهیه بانک ایمیل از مشتریان و کاربران اصلی شما است. شما می توانید به روش های مختلف زمانی که کاربران وارد سایتتان می شوند، آدرس ایمیل آنها را گرفته و از آنها بپرسید که آیا مایل به دریافت ایمیل های تبلیغاتی، خبرنامه، اطلاعیه جشنواره ها و غیره هستند یا خیر؟ لیست نهایی که شما به دست خواهید آورد مربوط به کسانی است که واقعا به شما و حوزه کاریتان علاقه مند هستند. از این رو ارسال ایمیل به آنها می تواند برای شما بسیار قابل اطمینان و مفید باشد.
لیست خود را پاکسازی کنید
اگر تعداد زیادی از ایمیل های ارسالی شما توسط کاربران به پوشه اسپم یا پوشه تبلیغات Gmail وارد شد، به تدریج شما اعتبار خود را نزد الگوریتم های جیمیل از دست خواهید داد. برای جلوگیری از این کار و جلوگیری از وارد شدن به پوشه اسپم کاربران، باید به طور دوره ای لیست و بانک ایمیل خود را پاکسازی کنید.
ممکن است تعدادی از کاربران اشتراک شما را قطع کرده باشند، ممکن است در صندوق پستی خود تنظیماتی انجام داده باشند تا پیامهای شما به طور مستقیم وارد پوشه اسپم شود و یا هیچ وقت ایمیل های شما را باز نکرده و به آن هیچ پاسخی نمی دهند. شما باید توسط ابزارهای آنالیز مختلف این کاربران را پیدا کرده و آنها را از بانک ایمیل خود خارج کنید.
دادن حق انتخاب به کاربران
زمانی که کاربران شما بدون آن که بخواهند به طور مداوم از طرف شما ایمیل دریافت کنند، شما را در پوشه اسپم خود قرار می دهند که اعتبار شما را بسیار زیر سوال خواهد برد. برای جلوگیری از این اتفاق و جلوگیری از وارد شدن به پوشه اسپم کاربران به آنها حق انتخاب دهید. یعنی زمانی که وارد سایت شما شده یا در آن ثبت نام می کنند، از آنها بپرسید که آیا مایل به دریافت ایمیل از طرف شما هستند یا خیر؟
جمع بندی
بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از قویترین و بهترین روش های بازاریابی آنلاین است که به شما این امکان را می دهد که کسب و کار، خدمات و محصولات خود را به افراد زیادی معرفی کنید. یک فاکتور مهم برای موفقیت ایمیل مارکتینگ آن است که پیام شما در صفحه اصلی قرار بگیرد. در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه کردیم تا توسط آن بتوانید پیام های خود را از وارد شدن به پوشه اسپم در امان نگه داشته و آنها را وارد پوشه اصلی مخاطبان کنید.